Kære Aminoer Når man skriver og læser herinde på Amino er det positivt at se hvor mange ”spire” der starter nye forretninger og skabe nye ideer – det er bare ikke alle der bliver til noget selv om ideen er nok så god, det vil jeg gerne se om jeg kan hjælpe ”lidt” med. Da jeg har en del kompetence områder inden for ide og koncept udvikling får jeg også rigtig mange mails og kontakter både herfra og i mit netværk af folk der ønsker at bruge min hjælp enten fordi de er gået i stå midt i en ide, eller de ønsker mig til lige at give mine bud på effektivisering, jeg har fået hjulpet en hel del gennem tiden – det er jeg rigtig glad for - udvikle og videreudvikling af produkter er min hjemmebane og yderst spændende! Der er ved at være et ønske for mig af til at få sat det lidt i system for at jeg kan yde mest effektivt, og give min hjælp, ikke blot i min omgangskreds, men lidt bredere. Jeg vil tilbyde mig som ide Coach og koncept Coach, altså tage udgangspunkt i bruger der henvender sig til mig, han/hendes/firmaets ide, virke og tanker 100 %, men vende og dreje den ide for at se om den kan optimeres lidt mere eller meget mere på ting som de ikke selv har overvejet - dette være sig lige fra at se andre muligheder i at kunne lancere den, skabe noget merværdi, skabe et yderligt punkt hvor den skaber bedre økonomi osv. – i dette punkt er det modning og udvikling således at man er sikker på det er optimalt, dette forøger chancer når man skal have andre ind over, eller man skal tilbage til andre som ikke lige fangede den i første gang. Jeg vil ikke blot tilbyde mig som sparring i dialog, jeg vil ud fra begrundelse komme med konkrete ændring / tilføjelser og ideer til produktet hvis det giver en væsentlig mening. Jeg har godt kendskab til patentområdet og folk mister tit modet hvis de finder ud af at deres ide ikke opfylder betingelser for at kunne patenteres, her kunne jeg med min viden i nogle tilfælde tilføre et produkt eller drejning således at det kan være muligt at søge patent på og lignende. Jeg har til dagligt mine andre virkeområder som jeg lever af – derfor er dette Coach også tiltænkt at det skal holdes på et plan hvor jeg måske maks. bruger en fast dag om ugen til Coach, dette vil bevirke at jeg har ”råd” til at tage en meget lav betaling, således at de fleste kan føle det attraktivt at bruge mig – det kan jeg gøre ved at jeg ikke gør mig tidsmæssig forpligtiget økonomisk end at rive en dag ud af kalenderen om ugen - skulle jeg bruge flere dage om ugen vil det blive min decideret indtægt og så vil det skulle afspejles i at jeg skulle have et højere honorar, så taber jeg de helt unge ideer med presset økonomi og så mister jeg mine intentioner om at hjælpe med iværksætter hjertet. Hvis man skal sætte et prisleje, hvad vil i betale for en sådan service hvis vi skal holde det nede i at man ikke skal være afskrækket af prisen for at gøre yderlige med sin ide? Jeg vil KUN modtage honorar, jeg vil ikke tager ejerskab i produktet, ligesom alle de ideer jeg vil tilføje produktet vil være betalt af timeprisen og derved fuldstændig idemands eje! Jeg vil selvfølgelig også kigge på om jeg selv tror jeg kan gøre en forskel eller har kvalifikation samt kompetencer for ideen, det skal jeg mene før jeg går videre - således vælger jeg få produkter som jeg mener jeg kan gøre en forskel i. Derudover vil jeg også skulle udvælge således at jeg ikke kommer i konkurrence klausul med andres eller mit eget. – men det har jeg styr på. Jeg ville gerne høre om dette kunne være noget som i vil kunne se jer selv i at benytte, eller tro andre gør - eller om i mener i er så dygtige til det selv så personer som mig er overflødige? De bedste hilsner Bo Schønemann
|
Jeg bumper lige mit indlæg fra i morges, da de fleste nu ser ud til at være stået op !- det var nok lige tidligt at smide det ud en søndag morgen
Go Søndag!