Jeg har lavet et ultra lille forsøg med Referrals 2.0 (Google Adsense, hvor man ikke tjener penge på klik, men i stedet tjener på actions som fx udfyldelse af en formular med en låneansøgning.) Resultatet af mit forsøg kan du læse i min email til google adsense nedenfor. Hvad mener du om Adsense Referrals 2.0? Har du erfaringer som udgiver eller som annoncør? Hej Google Dette er en kort feedback på Referrals 2.0 som jeg håber I vil sende til den ansvarlige for servicen, og som jeg håber et kort svar på. Jeg blev glad, da jeg så jeres besked: "Til lykke, din konto er blevet opgraderet til at indeholde den helt nye udgave af Google-henvisninger; Referrals 2.0" Tror at I og jeg kan tjene mange penge på konceptet hen ad vejen! Men jeg blev skuffet da jeg så at jeg kun kan vælge imellem 3 danske annocer. Der skal flere til. Desuden ville det være rart hvis der ikke var annoncer på engelsk, fransk og andet, når jeg vælger "Viser henvisninger, der er tilgængelige i: Danmark, Dansk" Jeg har alligevel forsøgt mig med annoncen fra Alternativ finansiering, https://www.google.com/adsense Blev dog meget skuffet, da jeg kig ind på deres landing page: http://www.danskboligfinans.dk/ - det er rigtigt svært at se hvordan denne side er optimeret til at de besøgende skal udfylde kontaktformen (så I og jeg kan tjene penge). Faktisk opfordrer siden i lige så høj grad til at den henviste ringer som at hun udfylder formularen. Det er ikke heldigt for Google eller for mig. Efter at have prøvet annoncen i en uge på relevante sider (godt 200 sidevisninger) var der kommet 2 klik, og ingen leads/penge. Jeg ville gerne have tilpasset annoncen, dvs have valgt mere målrettede annoncetekster til mine sider om lån, men der findes ikke andre end den ene, som jeg ikke tror vil virke. Nu er forsøget slut, og jeg har almindelige adsense indholdsannoncer på igen. Håber at,
|
Google Adsense Referrals 2.0 - hvad synes vi?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)