Jeg har netop startet webshop og i den forbindelse oprettet en Google-adwords-konto.
Jeg kan jo se statestikker over visninger og klik for både søgeord og annoncevarianter.
Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad forholdet mellem visninger og klik sådan cirka skal ligge på, for at man har en ordentlig "effektivt" på Google!?
Jeg er godt klar over at det kan variere fra branche til branche og produkt til produkt - jeg har lige på 11.175 visninger men kun 42 klik...... Jeg syntes at det er meget lidt! - det er derfor jeg spørger!
Jeg håber at der er nogen der vil dele lidt erfaringer....
Jeg kender ikke branchen, men 3,7 promille ligger et langt stykke fra de 5-10% som man ofte kan opnå på andre områder med en god gang optimering af annoncerne.
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
I din Adwords findes der et søgeordsværktøj, hvor du kan indtaste forskellige søgeord for at sammenligne volumen på søgninger og annoncørkonkurrence. Du bør vælge de søgeord, hvor søgevolumen er stor og konurrencen lille...men vær opmærksom på at billedet hurtigt kan ændre sig.
Skriv tekster som er relevante for de enkelte søgeord!!!
Desuden vil det være godt at sætte dit bud højere end konkurrenternes, hvilket du kan finde under "rediger bud" og "vurder trafik på søgenetværket". Når du øger dit bud vil din CTR sandsynligvis stige og i takt med at din CTR stiger, vil Google anse dine annoncer for at være vigtige og dermed placere dem højere. Du vil iøvrigt sjældent komme til at betale dit max bud pr. klik.
En anden ting du kan gøre, er at bruge sætninger som søgeord sådan her: "bla bla"
Der findes ikke forskellige pakker af Adwords så du kan ikke opgradere...du har adgang til det hele derinde og det hele er gratis bortset fra klik.
For at finde søgeordsværktøjet skal du klikke på et kampagnenavn, klik så på et annoncegruppenavn. Derinde finder du et link til "søgeordsværktøj". Derinde kan du indtaste de søgeord som er relevante for dig og se søgevolumen, annoncørkonkurrence og anslået CPC (pris pr. klik) for hvert enkelt søgeord. Prøv dig frem...det er et godt værktøj til at finde gode søgeord.
$50 pr md. er ikke meget. Jeg vil anbefale dig at øge dit budget for det svarer jo kun til ca 10 kr. om dagen og det får du ikke mange klik for.
Der findes ikke forskellige pakker af Adwords så du kan ikke opgradere...du har adgang til det hele derinde og det hele er gratis bortset fra klik.
Det er nu ikke helt sandt - der er forskellige versioner - måske har hun startet på en "begynder adwords" og så har man ikke adgang til det hele ... men så kan du inde på kontoen opgradere til en fuld version - hvilket jeg bestemt vil anbefale.
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.