Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google visning i forhold til klik......

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg har netop startet webshop og i den forbindelse oprettet en Google-adwords-konto.

Jeg kan jo se statestikker over visninger og klik for både søgeord og annoncevarianter.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad forholdet mellem visninger og klik sådan cirka skal ligge på, for at man har en ordentlig "effektivt" på Google!?

Jeg er godt klar over at det kan variere fra branche til branche og produkt til produkt - jeg har lige på 11.175 visninger men kun 42 klik...... Jeg syntes at det er meget lidt! - det er derfor jeg spørger!

Jeg håber at der er nogen der vil dele lidt erfaringer....

Mange hilsner

Dorte

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:43
Det du også skal have i tankerne er dine søgeord samt klikprisen og tilsidst din annoncetekst.

Hvis du ligger langt nede på listen, så ser kunderne dig ikke. Du skal op mellem nr. 2-5 for at det skal virke.

Men husk at sørg for at se om dine klik køber noget. Jeg vil hellere betale for 10 klik der køber noget end 100 klik der ikke køber noget ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:45
Hej Dorte

Det var ikke mange klik. :-(

Jeg kender ikke branchen, men 3,7 promille ligger et langt stykke fra de 5-10% som man ofte kan opnå på andre områder med en god gang optimering af annoncerne.

Hvis du er go til engelsk så brug et par timer på at blive klogere på Adwords ved at se denne video fra et seminar om emnet. Det vil sikkert kunne inspirere dig en hel del. http://video.google.com/videoplay?docid=-3038739116388313537

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 12:05
Hej Dorte

• I din Adwords findes der et søgeordsværktøj, hvor du kan indtaste forskellige søgeord for at sammenligne volumen på søgninger og annoncørkonkurrence. Du bør vælge de søgeord, hvor søgevolumen er stor og konurrencen lille...men vær opmærksom på at billedet hurtigt kan ændre sig.

• Skriv tekster som er relevante for de enkelte søgeord!!!

• Desuden vil det være godt at sætte dit bud højere end konkurrenternes, hvilket du kan finde under "rediger bud" og "vurder trafik på søgenetværket". Når du øger dit bud vil din CTR sandsynligvis stige og i takt med at din CTR stiger, vil Google anse dine annoncer for at være vigtige og dermed placere dem højere. Du vil iøvrigt sjældent komme til at betale dit max bud pr. klik.

• En anden ting du kan gøre, er at bruge sætninger som søgeord sådan her: "bla bla"

Tilmeldt 27. Jul 07
Skrevet kl. 15:07
Hej Marlene,

Jeg ved ikke om jeg forstår dig rigtigt.

Det jeg har mulighed for nu, er at se hvilke søgeord og annonce varianteder der giver hvor mange visninger og hvormange klik.

Jeg har forløbig sat et budget på $50 pr mdr. og ikke lagt nogen grænse for ppc.

Jeg er klar over at mit budget er lavt, - og jeg har også kun basis udgaven af adwords.

Søgordsoptimeringen kan jeg altså ikke finde. Den ligger måske i en større pakke?!?

Ville det kunne betale sig at opgraderer?

Det kan godt være at det lyder som nogle fjollede spørgsmål, - men jeg vil jo så gerne have vildt mange klik (og køb) som muligt.

Mange hilsner

Dorte (google-spasser)

Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 15:53
Hej igen

Der findes ikke forskellige pakker af Adwords så du kan ikke opgradere...du har adgang til det hele derinde og det hele er gratis bortset fra klik.

For at finde søgeordsværktøjet skal du klikke på et kampagnenavn, klik så på et annoncegruppenavn. Derinde finder du et link til "søgeordsværktøj". Derinde kan du indtaste de søgeord som er relevante for dig og se søgevolumen, annoncørkonkurrence og anslået CPC (pris pr. klik) for hvert enkelt søgeord. Prøv dig frem...det er et godt værktøj til at finde gode søgeord.

$50 pr md. er ikke meget. Jeg vil anbefale dig at øge dit budget for det svarer jo kun til ca 10 kr. om dagen og det får du ikke mange klik for.

Mvh Marlene

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 17:43
Der findes ikke forskellige pakker af Adwords så du kan ikke opgradere...du har adgang til det hele derinde og det hele er gratis bortset fra klik.

Det er nu ikke helt sandt - der er forskellige versioner - måske har hun startet på en "begynder adwords" og så har man ikke adgang til det hele ... men så kan du inde på kontoen opgradere til en fuld version - hvilket jeg bestemt vil anbefale.

Tilmeldt 27. Jul 07
Skrevet kl. 10:53
Hej i hjælpsomme Aminoer,

Jeg har siddet i trance foran computeren i små 2 timer mens jeg så Perry Marshalls kursus i AdWords. Tak for den Anders.

Jeg har også tænkt mig at opgradere min AdWordspakke (for jeg har begynderudgaven nu!) som i anbefaler.

Jeg kan huske en gang jeg var inde på en Google-side, hvor jeg kunne se hvilke søgeord der havde fået hvormang hist.

Er der nogen af jer der kender adressen.

Jeg har prøvet at søge på det, men kan ikke finde det nogen steder.

Mange hilsner

Dorte

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:00
Dato: 03-08-2007 10:52:31
Forfatter: www.doodeedoo.dk

Jeg kan huske en gang jeg var inde på en Google-side, hvor jeg kunne se hvilke søgeord der havde fået hvormang hist.

Er der nogen af jer der kender adressen.

Jeg har prøvet at søge på det, men kan ikke finde det nogen steder.

Kan det være https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal?

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:01
Hej Dorte

Det var så lidt - jeg har jo også bare fået den anbefalet af en amino i sin tid! :)

Hvis du er varm på at lære mere på den måde, så prøv at søge på X10 seminar inde på siden: (  http://video.google.com/videosearch?q=x10+seminar )

Jeg kan fx varmt anbefale at lære om fangende tekster (web copy writing) via denne video med Alex Mandossian: http://video.google.com/videoplay?docid=6776450227914541861&q=x10+seminar&total=29&start=10&num=10&so=0&type=search&plindex=0

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)