Efter at have startet hjemmesiden mynordichome.dk er jeg nu klar på endnu en udfordring. :D
Jeg går og rumsterer på en overordnet idé om en Skandinavisk hjemmeside som sælger accessories til mobiltelefoner.
Tanken var at bestille en container hjem fra Kina, hvor vi efterfølgende sælger det videre B2C.
Idéen er helt ny, og mangler ekspertråd fra jer Amino´er.
Spørgsmål:
Er der en hjemmeside som fortæller om de bassale regler for told, shipping m.m.
Er det en god idé selv at pakke containeren i Kina, så man undgår defekte varer og svind?
Er der i det hele taget nogen god idé som den lille iværksætter at begive sig ud på denne opgave, og ville det være bedre at hyre eksperter til at hjælpe med hele processen?
Er der i det hele taget nogen god idé som den lille iværksætter at begive sig ud på denne opgave,
Klart Nej!
Det er jo i forvejen mindst 10.000 andre der importere mobil tlf. accessories. måske du skulle starte med at lave en grundig markedsundersøgelse for at undersøge om ikke markedet er total mættet.
Jeg er fuldstændig enig med Ravn. Hvis du har sat dig for at importere en container hjem fra Kina, så være da så sikker i din sag om, at produkterne kan sælges. Jeg synes du bør købe et bredt sortiment, af forskellige varegrupper, smide det på en B2C side, og sælge det sådan. Der kan trodsalt være en del i en normal størrelses container.
Og som andre har påpeget, hele processen med at få det til Danmark står der en hel del om på Amino.
Umiddelbart synes jeg ikke, at det er en synderlig god ide:
1) Du er på ide-stadiet og har derfor et stykke vej endnu, indtil du finder en troværdig leverandør 2) Indfortoldning af varer sker lettest gennem en speditør, det er dog muligt at indfortolde selv, men har du ikke erfaring med dette, så er det småpenge at give ud. 3) Transportskader sker oftest under transporten eller ifb. med myndighederne vil kontrollere dine varer - I de tilfælde er det bedre, at investere i en transportforsikring, som ikke koster særlig meget ift. vareværdien.
Øvrige udfordringer: - Meget tilbehør til mobiltelefoner er direkte kopivarer og dermed risikabelt og kan være ulovligt at indføre til Danmark.