Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab Summasummarum (Resultat til SKAT)

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Toxværd:

Tror at grunden til mit spørgsmål/svar er at jeg tænker sådan her:

Min private bank konto = 0 kr.

Firma overskud = 2.000 kr.

Firma overskuddet opgiver jeg til skat (lad os antage at skatten er på 50%) og skal så betale 1.000 kr. i skat.

Men da jeg ingen penge har (og lad os antage at jeg intet fradrag har), bliver jeg nød til at hæve de 2.000 kr. i firmaet for at kunne betale skat de 1.000 kr.

Er dette rigtigt forstået ?

Michael Toxværd:

Tror at grunden til mit spørgsmål/svar er at jeg tænker sådan her:

Min private bank konto = 0 kr.

Firma overskuddet opgiver jeg til skat (lad os antage at skatten er på 50%) og skal så betale 1.000 kr. i skat.

Men da jeg ingen penge har (og lad os antage at jeg intet fradrag har), bliver jeg nød til at hæve de 2.000 kr. i firmaet for at kunne betale skat de 1.000 kr.

Er dette rigtigt forstået ?

Ja men de penge du hæver i firmaet er via mellemregning og status og det ændre intet - om du hæver det privat eller firmakonto er et fedt. Fordelen ved en firmakonto er udelukkende noget overskuelighed, når man kører private hævninger via mellemregning

Michael Toxværd:

Hvis jeg nu havde lidt penge...

Min private bank konto = 600 kr.

Da jeg har de 600,- mangler jeg 400,- og bliver nød til at hæve 800 kr. i firmaet for at kunne betale skat de 1.000 kr.

Herefter står der så 1.200 kr. tilbage i firmaet som jeg kan hæve når som helst uden at betale skat.

Er dette også rigtigt forstået ?

Nej - du laver en slags VSO ud af det - du har ingen penge du kan hæve i firmaet uden skat - eller - du kan lige så godt sige, at du kan hæve alle de penge du vil i firmaet uden skat - Det du hæver har ingen som helst betydning.

I begge eksempler har du overskud på 2000 kr som du skatter af - og det har INTET med hvad der står på kontoen at gøre.

Det du hæver på din firmakonto er uden betydning for skat når du er et personligt selskab. Firmakonto eller privat konto er et fedt. Kig mit link i forrige igennem igen.

Du tænker sikkert - JAMEN kan man bare hæve uden skat - JA -så meget du vil. Det du hæver kommer til at skylde personligt hvis du hæver mere end der er penge til = DIG - ikke dit firma men DIG Big Smile- og derfor er der ikke skat i det - for du må gerne skylde banken en masse penge uden at betale skat. Skat betaler du af de 2000 kr  i overskud uden personlige indsætning eller hævninge - i dit tilfælde uanset hvad - og kontoens indstående er helt ligemeget ALT privat har intet med over eller underskud at gøre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)