Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google billedesøgning ændret - til det værre?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Nu brugte jeg lige Google billedesøgning, hvor jeg til min ret store overraskelse så en meget, meget markant ændring i måden hvorpå et billede bliver vist - når man klikker på det.

Hvis man eksempelvis søger efter "sjovt billede" på Google så vil der komme nogle random sjove billeder. Se her - klikker man på et af billederne vil man få et resultat lignende det her.

Nu er det ikke fordi at jeg modtager helt vildt mange besøgende på nuværende tidspunkt fra Google billedesøgning, men jeg ved at der er nogen der modtager en del besøgende derfra. Hvordan kommer den nye visning mon til at få effekt for antal besøg der klikker sig videre, ift. før - hvor man rent faktisk kom ind på den pågældende side, hvor der bare var et transparent overlap.

Personligt tror jeg at den nye visning kommer til at koste rigtig, rigtig, rigtig mange besøg for nogen hjemmesider - det vil bare koste båndbredde at vise et billede.

Nu ved jeg også godt at det ikke var alle der klikkede sig videre til de pågældende sider førhen, men jeg tror at chancen er formindsket nu.

Hvad siger i?

Med venlig hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:31

Jeg hader den ændring, det gør det endnu mindre synligt at billederne ikke er til frit brug, men at de rent faktisk tilhøre et site. Det tror jeg vil betyde flere kopieringer af billeder i fremtiden.

(Jeg ved godt der står med små bogstaver i hjørnet at billedet KAN være beskyttet af ophavsretsloven.)

Omvendt set, så tror jeg mange der søgte på billeder aldrig kom videre inde på siden de lå på, så set i statistikkerne må det vel være til det bedre. 

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 11:37

Mark:
Det tror jeg vil betyde flere kopieringer af billeder i fremtiden.

Lige nøjagtig denne har jeg også tænkt over. Jeg tror du har ret! Det er lidt ærgerligt at jeg ikke har et website hvor jeg får en del besøgende fra Google billedsøgning idet jeg godt kunne tænke mig, at finde ud af/analysere forskellen.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 14:17

Morten Madsen:

Mark:
Det tror jeg vil betyde flere kopieringer af billeder i fremtiden.

Lige nøjagtig denne har jeg også tænkt over. Jeg tror du har ret! Det er lidt ærgerligt at jeg ikke har et website hvor jeg får en del besøgende fra Google billedsøgning idet jeg godt kunne tænke mig, at finde ud af/analysere forskellen.

Med Venlig Hilsen
Morten

Et site der i Q4 (2012) fik 2,64%

Alle tal fra de her besøgende er negative i forhold til gennemsnittet for alle besøgende. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)