Hej Amino! Jeg har fornyligt lavet en hjemmeside som omhandler solceller. (Hjemmesiden: http://solcelletips.dk/)
Budskabet med hjemmesiden var egentlig at lave en nem oversigt over, hvad du skal tænke på før og efter du får monteret solceller,
Der var selvfølgelig en bagtanke - At tjene penge på hjemmesiden.
Det er et stort emne, med en masse lokale søgninger om måneden - men er det en for lille en niche til at tjene på?
Hvis nej - Hvordan kunne man eventuelt tjene på det? Kan ikke finde et eneste affiliate program inden for det niche.
Jeg takker på forhånd for hjælpen og undskylder hvis jeg ikke bruger fagsproget korrekt! Jeg er trods-alt helt ny til det her - og oprettede min Amino-profil for kun 30 minutter siden. :)
MVH Frederik.
Billigt Apple Tilbehør til alle versioner af Apples mange produkter.
Som du måske har set på Google Adwords, har ordet utroligt mange søgninger hver måned. Hvis jeg var dig begyndte jeg at optimere mig til små keywords indenfor emnet og fik dermed en masse besøgende. Derefter kan du så evt. lave en affiliate-aftale med et solcelle-firma?
Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!
Fordi Tjenestetorvet også sælger andre ting, så er det vel ikke ensbetydende med at det ikke kan være en god forretning?
Bilka sælger både mælk og fladskærme.
At du kan få et fint lead beløb, ved at dine besøgende får uforpligtende tilbud på solcelleinstallationer, det kan da nærmest ikke være mere optimalt.
Jeg er helt enig med Jesper. Desuden kan du ikke måle branchens værdi på, om 1 bestemt webshop sælger noget...
Lige pt. er solceller nok noget af det, som aller flest investerer i (Ret mig, hvis jeg er forkert på den, men synes satme de plader kommer ved alle i den lille by jeg bor i)
Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!
Jeg kan lige komme med et insidertip - jeg kører selv affiliate for Tjenestetorvet på solceller her.
Regeringen nerfede i slutningen af 2012 solcelle-ordningen, så det lige pludseligt kun blev en halvt så god forretning. Lige pludseligt tjente man "kun" 125.000 kroner over 3 år i stedet for 300.000 kroner. Resultatet er, at ingen længere vil have solceller.
Før denne nye regel leverede jeg 1-2 leads om dagen. Siden da har jeg leveret cirka 2 leads på 2-3 måneder. Jeg ville helt sikkert finde en anden niche, hvis jeg var dig.
Jeg kører personligt ret hårdt på varmepumper i stedet. ;-)
Det ene behøver jo heller ikke at udelukke det andet.....
Nu skriver du ikke hvor meget du forventer at skulle tjene på dit site, men måske du skal supplere op med en ny side med et helt nyt emne, så er det jo også nemmere for dig på sigt at sammenligne 2 vidt forskellige segmenter...
Jeg kan lige komme med et insidertip - jeg kører selv affiliate for Tjenestetorvet på solceller her.
Regeringen nerfede i slutningen af 2012 solcelle-ordningen, så det lige pludseligt kun blev en halvt så god forretning. Lige pludseligt tjente man "kun" 125.000 kroner over 3 år i stedet for 300.000 kroner. Resultatet er, at ingen længere vil have solceller.
Før denne nye regel leverede jeg 1-2 leads om dagen. Siden da har jeg leveret cirka 2 leads på 2-3 måneder. Jeg ville helt sikkert finde en anden niche, hvis jeg var dig.
Jeg kører personligt ret hårdt på varmepumper i stedet. ;-)
Hey Halfdan Timm, tak for hjælpen, tror forresten jeg læste en af dine blogs i går om SEO. Super brugbar info...
Nå, men hvis jeg nu vil sælge noget andet - lad os sige en biopejs (som OGSÅ er miljøvenlig ligesom solceller)... ville det så være dumt at bruge samme domæne til det? Altså solcelletips.dk
Håber i/du kan forstå mit spørgsmål
Billigt Apple Tilbehør til alle versioner af Apples mange produkter.