Redelegering på DK-Hostmaster
Fra kerteminde
Tilmeldt 13. Sep 11
Jeg skal flytte domæne og har fået afvide at jeg skal lave en redelegering på DK hostmaster. Den spørger mig her om to spørgsmål.
1: Mit domænenavn : Går ud fra der er mit nuværende domæne
2:Primær Navneserver: Hvad er dette? (Er ikke så begavet på området)
håber i kan hjælpe!
mvh
Svar
Tilmeldt 30. Jul 12
Vejledningen står på DK-Hostmasters hjemmeside . Og du skulle også gerne have fået den af din nye udbyder. Ellers skulle du måske have valgt en anden.
Svar
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
1. Det er korrekt :)
2. Det er den DNS server som udbyderen bruger er det gratisdns, så hedder den ns1.gratisdns.dk
Dette er noget din udbyder burde fortælle dig :)
Svar
Fra kerteminde
Tilmeldt 13. Sep 11
I mit tilfælde er det shopify, har fundet deres brugervejledning, men den før mig ærlig talt lidt forvirret
Den er her:
- Your "www" subdomain should point using CNAME to YourStoreName.myshopify.com (Replace YourStoreName with the subdomain you have with your store)
- Your root domain (without the www) should have an A Record pointing to 204.93.213.45
- add both of these in your Shopify Preferences --> DNS & Domains. It can take up to 48 hours for your domain to completely update.
Svar
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Den vejledning siger blot at du skal bede din nuværende udbyder, altså hvor du har domænet i dag om, at lave en A record som peger på 204.93.213.45 samt CNAME som angivet
Så behøver du ikke lave en redelegering af dit domain.
Svar
Fra kerteminde
Tilmeldt 13. Sep 11
Så jeg skal ikke lave en redelegering?
Jeg skal bede min udbyder, altså ud over Dk hostmaster, f.eks one.com om at gøre dette?
Har jeg forstået rigtigt?
Svar
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Ja, denne handling skal udføres hos one.com, hvis det er din nuværende udbyder, så kan du ændre DNSen hos dem eller bede dem om at gøre det.
DK-Hostmaster skal kun ind i billedet hvis du vil flytte dit domæne helt væk fra one.com, hvilket ikke er tilfældet?
Svar