Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skabelon til konsulent kontrakter

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg har lovet at komme med udkast til en kontrakt med en af mine kunder. Hidtil har vi bare haft en mundtlig aftale,
men nu vil de altså gerne have en kontrakt. Det nok også meget godt at få det på plads.

Jeg er ikke rigtig den store jurahaj, så det er ikke bare noget jeg sætter mig ned og skriver.
I stedet håbede jeg at jeg kunne finde en passende på nettet og så tilpasse den. Det jeg skal bruge er
form for IT-udviklings konsulent kontrakt. Jeg udfakturerer på timebasis.

Er der nogen der kender til nogle dokument skabeloner som man tage udgangspunkt i?

Med venlig hilsen,
Christian

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:14
jura råd finder du på www.retograad.dk

kontrakter og sådan kan du finde på virk.dk eller startogvaekst.dk....

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:15
og velkommen til Amino... her skal du nok finde svaret på dine bønner ! (og så smager de godt samtidigt ;-) ) ... øhh sort snak...
Tilmeldt 31. Jul 07
Skrevet kl. 10:37
Mange tak for dine råd.

Jeg har fundet en generel aftale om ansættelse på time basis på startogvaekst.dk. Den ser ud til at dække de fleste af
de ting jeg har brug. Den kan nok godt lige rettes til så den passer til mine behov.

Er der nogle ting man bør være opmærksom på (læs: Skrive ind i sådan en kontrakt) specielt som
selvstændig konsulent?

Med venlig hilsen,
Christian.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:14
Hej Christian,

Kunne du forklare hvor du har fundet denne, eller måske ovenikøbet sende mig en e-mail med den? Jeg går nemlig med samme udfordringer - på sigt.

Tusind tak på forhånd. Min e-mail er:   janet@evat.dk

Tilmeldt 31. Jul 07
Skrevet kl. 15:40
Hej Janet

Det jeg fandt var egentlig bare en almindelig kontrakt for en time-ansat. Efter at have kigget lidt nærmere på den må jeg indrømme at
den er lidt svær at tilpasse til konsulent situationen. Jeg er lidt nervøs for at jeg ikke for de rigtige juridiske ting og sager med ved at tage udgangspunkt i den.

Jeg fandt den her: http://www.startvaekst.dk/Ansaettelseskontrakter

Der må være nogen på listen der har prøvet det der med en konsulent kontrakt før. Er der ikke nogen der kan komme med et eksempel?

Med venlig hilsen,
Christian

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:44
Dato: 01-08-2007 15:39:53 Forfatter: Christian Hej Janet

Det jeg fandt var egentlig bare en almindelig kontrakt for en time-ansat. Efter at have kigget lidt nærmere på den må jeg indrømme at
den er lidt svær at tilpasse til konsulent situationen. Jeg er lidt nervøs for at jeg ikke for de rigtige juridiske ting og sager med ved at tage udgangspunkt i den.

Med venlig hilsen,
Christian

Du er på rette spor Christian. Lad for guds skyld være med selv at fedte rundt med konsulentaftaler m.v. Få en advokat til at lave det for dig. Ellers leger du med ilden.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 11:59
Jeg bakker Bent op.

Jeg er selv rutineret jurist og indehaver af et konsulentfirma, men på trods af dette var vores standardaftale en af de sværeste aftaler at formulere pga. det rådgiveransvar, som man påtager sig som konsulent. Det er vigtigt at du enten fontakter en advokat der har prøvet at udarbejde konsulentaftaler før (så har jo en tilsvarende aftale liggende som standard, hvorved din kontrakt ikke burde blive særligt dyr...) eller at du tegner en voldsomt stor ansvarsforsikring!!

Tilmeldt 31. Jul 07
Skrevet kl. 13:07
Tak for rådet!

Jeg vil tage det og kontakte en advokat for at få lavet aftalen. Har I nogen ide om hvad sådan noget
skal koste?

Det lyder til at man kom komme i knibe med hensyn til det rådgivningsansvar som du beskriver.
Er det også noget der gør sig gældende ved mundtlige aftaler?

Mvh.
Christian

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 13:27
Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad der menes med "rådgivningsansvar" og hvor det lige er man kan brænde fingrene?

Selv er jeg freelancekonsulent for min gamle arbejdsplads - enkelte gange i ny og næ. Den kontrakt er ikke specielt specifik,
men er også rådgivning af ledige og ikke rådgivning indenfor IT området.

Christian, din kunde... har de ikke prøvet dette før? Kan du ikke høre dem (hvis du kender dem nogenlunde og har det okay
med at melde ud, at du ikke typisk laver sådanne kontrakter) om du måske kan se en anden kontrakt de har haft, som brug
til udgangspunkt?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)