Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Drev vs. Dropbox

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Meningen med denne tråd er, at du kan skrive om du bruger Google Drev eller Dropbox. Jeg vil gerne høre andres mening om disse to gode værktøjer. Hvad bruger I programmerne til?

Hvad er bedst og hvorfor? Eventuelt til at opbevare backups, tekster, logins osv. i?

Hvad er mest sikkert?

.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 21:59

Jeg bruger mest Google docs til at samarbejde, mens dropbox bliver brugt til at synkronisere mine filer frem og tilbage mellem forskellige devices.

Fordelen ved Google er at flere kan arbejde i samme dokument på samme tid, mens man i Dropbox kan risikere at slette hinandens arbejde hvis man ikke snakker sammen.

Ulempen ved Google er dog også at det hurtigt bliver langsomt, jo mere filen fylder.

Konklusionen på mit indlæg:

Jeg bruger begge dele - til forskellige ting. Google til samarbejde, Dropbox til privat.

:)

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 21:59

Bruger begge, synes Google er godt integreret med regneark og andre dokumenter, mens Dropbox er godt til hurtigt lige at dele noget.

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 22:01

Jeg bruger begge 2. G-drive til de filer jeg skal bruge rundt omkring og Dropbox til div. backup og sync filer.

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 22:03

Google Drive bliver brugt til "To-do" lister. Synes ikke helt det kan måle sig med Dropbox, hvis jeg skal have mange filer tilgængelig flere steder på én gang - så det er kun minimalt Drive bliver brugt.

Dropbox bliver derimod flittigt brugt i studiemæssig sammenhæng såvel som til deling af egne filer på alle enhederne. 

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:06

Jeg bruger begge. Dropbox bruger jeg privat til filer der ikke vedrører firmaet, og Google Drev i firmaet. Og så CloudOn på iPad'en til at samle dem begge.

Vi er en del brugere der har brug for at se de samme filer, så der er Google Drev perfekt og let at have med at gøre.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 22:08
Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 22:25

Hej

Jeg bruger primært dropbox,og har gjort det i gennem flere år.
Jeg har ikke rigtig luret fidusen ved gdrive endnu.

Jeg er derimod begyndt at bruge skydrive mere, med deres "nye" klient nærmer de sig dropbox.
Skydrive har den fede funktion at deres office app virker med word, excel, powerpoint og onenote.
Så sidder man et sted uden office kan man altid åbne sine dokumenter.

Sikkert, godt spørgmål.
Jeg har selv det problem med Google, at hvis de har dine søgninger, email og dokumenter, så har de ca. hele dig liv.
Om det er smart at de har så meget på en kan man altid diskutere.
Jeg foretrækker selv at holde mine søgninger hos Google, og så mail og dokumenter andre steder. 

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 103
Fra  SirWear IVS Skrevet kl. 22:27

Jeg bruger Dropbox og er utrolig tilfreds. Virker altid. Jeg har ikke erfaring med Google Drev så der kan jeg ikke udtale mig Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38

Hej

Jeg bruger SugarSync , Skydrive og GoogleDrev i den rækkefølge.

mvh. Thomas

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)