Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told ved import fra Schweiz gennem tyskland

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksværk
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej...

Vi skal til at importere surfertøj fra Schweiz til Danmark, hvor tøjet skal sælges. Vi har alle kontrakter osv på plads, men mangler lige at finde ud at de sidste ting omkring told osv. Vi har ringet til SKAT og snakket med dem, men de forstår ikk rigtig deres egne regler og vores spørgsmål, som er følgende:

Skal vi betale told af vores tøj? og hvis ja, hvor meget?

Sådan fungerer vores import:
Firmaet vi importerer fra ligger i Scheiz, men vi får tøjet fra Tyskland (fra et lager). For at tøjet kan komme til Tyskland, skal der jo betales told (går jeg ud fra). Men hvis der er betalt told en gang, så skal vi vel ikk betale told igen for at få tøjet hjem fra Tyskland. På fakturaen fra det schweiziske firma, står der tydeligt, at tøjet er sendt fra Tyskland.

Er der nogen, der har prøvet noget lignende eller kender loven lidt på det område?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Hej!

Vil gætte på, at du formentlig skal betale told, idet det schweiziske firma har et frilager i tyskland.

Fakturaen er vel udstedt af det schweiziske fima?

Står der noget oprindelsesland på fakturaen/ordrebekræftelsen?

/Peter

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 31. Jul 07
Skrevet kl. 19:48
Ja, fakturaen er udskrevet af det Schweiziske firma, men varen bliver sendt fra tyskland, hvilket også fremstår af fakturaen.

Hvor finder jeg oplysninger om, hvad told afgiften ligger på? Det går ind under sportstøj, eller fritidstøj etc

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 20:44

Umiddelbart giver det jo ikke nogen mening af firmaet skulle have et frilager i Tyskland, for så kunne de jo lige så godt have et lager i schweitz! Sagen er jo ok nærmere den at de har et lager i EU for at undgå fortoldning ved hver leverance til kunder i EU. Iøvrigt kan man mig bekendt ikke få vare ud af et frilager uden at betale told, så nogen har jo betalt tolden.

Du må da have fået nogle priser/samhandels betindelser hvor det fremgår om varen er fortoldet eller ej.

Står der nogen i leveringsbetingelser med med DDU eller DDP?

Peter!

Det er en rigtigt dum idé at stole på en varekode som man har fået oplyst af en eller anden tilfælding speditør. Er varekoden forkert kan det få overskugelige økonomiske konsekvenser, da man som importør er ansvarlig for at bruge den rigtige varekode ved fortoldning ! Derfor vil det altid være en rigtigt god idé at få lave en BTO hos SKAT.

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 20:50

Umiddelbart giver det jo ikke nogen mening af firmaet skulle have et frilager i Tyskland, for så kunne de jo lige så godt have et lager i schweitz! Sagen er jo ok nærmere den at de har et lager i EU for at undgå fortoldning ved hver leverance til kunder i EU. Iøvrigt kan man mig bekendt ikke få vare ud af et frilager uden at betale told, så nogen har jo betalt tolden.

Du må da have fået nogle priser/samhandels betindelser hvor det fremgår om varen er fortoldet eller ej.

Står der nogen i leveringsbetingelser med med DDU eller DDP?

Peter!

Det er en rigtigt dum idé at stole på en varekode som man har fået oplyst af en eller anden tilfælding speditør. Er varekoden forkert kan det få uoverskugelige økonomiske konsekvenser, da man som importør er ansvarlig for at bruge den rigtige varekode ved fortoldning ! Derfor vil det altid være en rigtigt god idé at få lave en BTO hos SKAT.

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hej Ravn!

Ja..du har sikkert ret...er ikke lige 100% ekspert på dette område, og har ikke checket det nærmere.

/Peter

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 31. Jul 07
Skrevet kl. 21:43
Hej, tak for svarene

Jeg skal lige høre vores kontakt, om det er et frilager...

Der står intet i kontrakten om told. Jeg gik bare ud fra, at der er betalt told, når det kommer igennem tyskland. SÅ er det jo i EU...

Jeg har skrevet en mail til firmaet, og når jeg har svaret, så skriver jeg lige her igen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)