Hej Jeg har modtaget en importspecifikation i januar fra Skat for varer importeret fra USA i december. Jeg har bogført beløbet i Summasummarum både i debet 66200 og på 66150 i kredit. Og efterposteret. Det er hvad jeg kar kunne læse mig til i jeres gode råd ! så forhåbentlig er det OK ? Sælger har opgivet et beløb til beregning af importmomsen via speditionsfirmaet som ikke stemmer med det beløb jeg har fået en faktura på siden hen. Skal der være overensstemmelse eller er det ok med en forskel som bunder i at sælger angiver den nøgne pris ( fabrikationsprisen) men skal have fortjeneste når han sælger til mig ?? Hilsen fra Zigge
|
Importmomsen skal baseres å den korrekte faktura og ikke en fejl fra sælger - det vil du ikke kunne bruge som forklaring. Derimod kan du jo nok spørge sælger hvad f.. han tænker på, for hvis du skal kunne beregne din videresalgspris er det da håbløst at han giver dig en fabrikationspris som ikke indeholder hans fortjeneste. Men told/moms - ud fra den korrekt faktura
vh