Jeg står og skal have købt en ny telefon til firmaet og er kommet en del i tvivl.
Når jeg kigger alle udbydernes sider igennem, så synes jeg ikke at jeg kan se en fordel for hvorfor jeg netop skulle vælge et erhvervs abonnement, istedet for et privat abonnement.
Jeg skal bruge et abonnement med fri tale og alt inkl.
Ved erhvervs abonnementer så gives der ikke rabat på mobil.
Jeg er kun mig selv i firmaet.
Hvad gør i? har fået et tilbud fra TDC, men synes hurtigt jeg kommer til at betale meget mere ved dem, bare for at tage et erhvervs abonnement istedet for deres private.
Håber der er nogen der kan hjælpe, og forstår mit spørgsmål:)
Der er heller ikke meget mobiltilskud at hente som privat længere. En fordel som privatkunde er, at du maksimalt er bundet 6 måneder. Har du tjekket Oisters abonnement med alt inkluderet til 249,- kr./md. inkl. moms? Binder du dig i 6 måneder, er der desuden et mindre mobiltilskud på et begrænset udvalg af mobiler i deres shop.
Hvis du har gode erfaringer med et bestemt selskab og i øvrigt har oplevet god dækning, vil der være oplagt at få et firma abonnement hos dem. Bindingsperioder kan både være en fordel og en ulempe i dk må du som privat max blive bundet i 6 md til abonnement. Derfor er der ikke meget incitament fra selskaberne til og give tilskud med mobil grundet den store priskonkurrence der er på markedet. Som erhvervsdrivende har du derimod mulighed for at blive bundet længere. Derfor kan du hvis du fx. Binder du dig i fx. 24 måneder som regel godt kunne få en gratis/billig telefon med. Så det hele beror på hvad du vil betale og om du er så tilfreds med et selskab at du vil binde dig i en længere periode.
Husk at se om du kan få dit firmanavn og/eller CVR med så det kommer til at stå på regningen. Du kan ofte selv som privat tegne det som feks Ole Olsen 456443556 hvor det sidste er dit CVR - i adresselinje 1
Det er af hensyn til momsen og klarhed at det er firma
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hej John Kan du fortælle mig om det er nødvendigt med firmaabonnement for at kunderne kan få telefon oplysninger fx når de søge på Eniro? Skal mobil nr. Oprettes under CVR nr.? Har fået at vide af revisoren at når det drejer sig om enkeltmands virksomhed kan man godt trække regningen fra selv om der ikke står CVR nr på. Har svært ved at forstå hvorfor det er så meget dyrere med erhvervs abonnement. Kender nogen forklaringen herpå? Mvh Hanne
aner intet om hvordan oplysninger trækkes via Eniro men hvis du kan få firmanavn med i adresselinje to ville jeg tro oplysingen kom med ved træk
Du behøver ikke CVR nummer på regningen, men regninger over 3000 kr (og jeg ville udgå fra samme med abonnement og samtaler årligt) skal indeholde firmanavn på betaler. Det burde være relativt let at få med - Hanne Olsen Fimanavn - St. Kongensgade - 2400 K eller hanne olsen i linje 1 - firmanavn linje 2 osv
Jeg tror firmaabonnement koster hvad det gør fordi det KAN gøre det først og fremmest. Nogen gange er der fordele med servicetider, andre gange ved at de sender regning (med firmanavn på) medens privat bare får trukket beløb og skal hente regning på nettet, men overordnet fordi det KAN koste
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER