Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du skrive for en nyheds side?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Volt & Volume:

Start med at vise lidt arbejdslyst selv og noget passion for dit projekt - så kan det være, at det smitter af på de såkaldte fritidsforfattere. Jeg tror, at den her "gør-det-gratis-for-mig"-attitude giver mange en dårlig mavefornemmelse.

Hvis man ikke selv gider at ofre blod, sved og tårer - eller penge - på sit eget projekt, hvorfor skulle andre så tro på, at de får noget ud af at levere gratis tekster til dig? :-)

Jeg har ofret meget på den side, jeg har haft den i 6 år, lavet den om 100 gange, prøvet at gøre den bedre og bedre. Jeg har brugte 1000 vis af timer på den. Men nu har jeg så lige lavet den om for sidste gang, skiftede til wp og vil have en ordenlig side op og køre. Jeg beder ikke nogle om at sidde i 2 timer om dagen og skrive, måske 5 min eller 10 min om ugen/ måneden. Det betyder ikke noget om de vil skrive en artikel om året. 

Men hvordan skal jeg ellers finde nogle hvis jeg ikke spørger omkring mig. Regner ikke med der kommer 1000 og siger jo vi vil gerne sidde 3 timer om dagen og lægge indlæg på.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:45

Matt Madsen:

Volt & Volume:

Start med at vise lidt arbejdslyst selv og noget passion for dit projekt - så kan det være, at det smitter af på de såkaldte fritidsforfattere. Jeg tror, at den her "gør-det-gratis-for-mig"-attitude giver mange en dårlig mavefornemmelse.

Hvis man ikke selv gider at ofre blod, sved og tårer - eller penge - på sit eget projekt, hvorfor skulle andre så tro på, at de får noget ud af at levere gratis tekster til dig? :-)

Jeg har ofret meget på den side, jeg har haft den i 6 år, lavet den om 100 gange, prøvet at gøre den bedre og bedre. Jeg har brugte 1000 vis af timer på den. Men nu har jeg så lige lavet den om for sidste gang, skiftede til wp og vil have en ordenlig side op og køre. Jeg beder ikke nogle om at sidde i 2 timer om dagen og skrive, måske 5 min eller 10 min om ugen/ måneden. Det betyder ikke noget om de vil skrive en artikel om året. 

Men hvordan skal jeg ellers finde nogle hvis jeg ikke spørger omkring mig. Regner ikke med der kommer 1000 og siger jo vi vil gerne sidde 3 timer om dagen og lægge indlæg på.

Fair nok, men hvorfor ikke give den en skalle selv, hvad angår artikler/tekster? 6 år er lang tid. Har du selv forsøgt at skabe noget indhold?

Bortset fra det, så når man ingen vegne på 5-10 minutter som skribent Wink. Tilbyd potentielle tekstforfattere noget til gengæld, hvad det end måtte være. Bare et eller andet, der viser, at du værdsætter deres indsats.

Held og lykke med det!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 18:52

Volt & Volume:

Fair nok, men hvorfor ikke give den en skalle selv, hvad angår artikler/tekster? 6 år er lang tid. Har du selv forsøgt at skabe noget indhold?

Bortset fra det, så når man ingen vegne på 5-10 minutter som skribent Wink. Tilbyd potentielle tekstforfattere noget til gengæld, hvad det end måtte være. Bare et eller andet, der viser, at du værdsætter deres indsats.

Held og lykke med det!

Jeg prøver at give den en skalle, bruger så meget tid jeg kan, og søger nettet efter nyheder. Men skal jo også lige igang. :)

Jeg skaber indhold og nyheder hver dag. 6 år er rigtig lang tid, men synes det er tiden værd. Jeg prøver at komme op med noget jeg kan give dem.

Mange tak

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 20:48
Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 21:17

Jeg har skevet til dig Lars. 

Mvh

Matt

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 21:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Matt,

Det er selvfølgelig fint at du gør en indsats for siden, men det gør du jo egentlig ikke. Det er klart at du selvfølgelig har ejet domænet/siden i 6 år, og sat en Wordpress-side op. Du har ligeledes tilføjet 25 "artikler" selv, hvilket da er en start.

Problemet er sådan set bare at du stjæler indhold fra andre sider:

1. En artikel fra ekstrabladet
  2. En fra filmz
  3. En lille en fra eurogamer
  4. Woop woop og comon

Nu kunne jeg så ikke chekke flere, men denne er i hvert falde også snuppet fra comon.

Det kan selvfølgelig være at du har fået rettigheder til artiklerne, og derfor vil der ganske vist ikke være noget problem. Jeg er egentlig ikke normalt en der gider påpege de her ting, samt at jeg egentlig for det meste også er lidt ligeglad med hvad folk laver online, idet, det oftest rammer dem selv i sidste ende.

Mht. din side, så ville jeg måske starte anderledes ud. Ryd op i "dine artikler" - fjern de som du ikke har rettigheder til, skriv nogle gode og brugbare artikler, få nogle besøgende til siden, arbejd for at få den lidt fremad.

Der er flere ting der kan gøre det tiltrækkende, når der kommer til at tilføje eller uploade indhold på eller op på andres hjemmesider.

1. Uploaderen/skribenten får noget ud af det. Eksempelvis penge, er med i en kunkurrence, får det produkt de anmelder, får et link til sin side, får del i indtægten.

2. Siden er stor, og uploaderen/skribenten ved, at det som der skrives/uploades/deles på den specifikke side bliver set af mange mennesker.

3. Der er selvfølgelig også den minimale del af disse uploaders, som simpelthen bare synes det er sjovt at anmelde produkter, skrive nyheder osv. uden at få noget som helst for det - end ikke den tilfredsstillelse, at artiklen potentielt skulle kunne blive set af mange.

Personligt er jeg ikke meget for at skrive på andres hjemmesider, idet jeg hellere selv vil udgive mine artikler på mine egne sider - dog skal jeg ikke lægge skjul på at jeg har tilføjet en del artikler til diverse artikeldatabaser, hvor gevinsten har været at jeg har fået 1 backlink eller 2.

Hvis man eksempelvis havde lov til at skrive følgende i bunden af hver artikel man skriver:

"Skrevet af Morten Madsen fra den danske artikeldatabase Goon.dk"

Så ville det helt sikkert være noget der tiltrak skribenter. Det er en lille gulerød der skal gives ud, for at få noget til gengæld, og på en side som nook.dk, er indhold altså det som skal få siden til at overleve.

Andet

Ja, jeg må erkende at dit design ikke rigtig tiltaler mig, dine nyheder er korte og ikke ret velinformeret. Jeg mener at reklamerne er irriterende, men kun fordi de er placeret lige der (ja jeg skulle nødig snakke, når det kommer til Goon.dk - men ro på, det er under udarbejdelse).

Jeg synes det er irriterende at facebook-boksen går ind over teksten på artiklerne. Jeg synes det er lidt spøjst, at billederne til artiklerne på eksempelvis forsiden er strukket, eller presset sammen i sådan en grad at det gør at siden ser uprofessionel ud.

Hvis jeg var dig ville jeg fjerne den tekst i "om os" sektionen, hvor der står at du har arbejdet på siden i 6 år - for det er muligt at du har arbejdet på den i 6 år, men kigger man på design, opsætning og artikler, så er det måske til 2 ugers arbejde - hvis man er langsom. En hjemmeside der har 25 artikler online, hvor den første er blevet skrevet d. 16. Januar 2013, og hvor opsætningen er Wordpress, er ikke 6 års arbejde.

Jeg skriver kun den her kritik, idet det ville være de ting jeg ville kigge på!

Det skal lige siges, at jeg må ingen måde forsøger at nedgøre dig, eller din side! Jeg mener at det er et rigtig fint projekt du har gang i, men jeg mener også at når du beder om forfattere/skribenter, og ikke kan forstå hvorfor - at vi så skal være ærlige og gør det klart hvorfor, der ikke er så mange der kan have lyst til at skrive gratis artikler for dig.

Jeg vil med glæde skrive nogle artikler på nook.dk, men det kræver altså lidt mere arbejde fra dig selv af, og at der på en eller anden måde er et eller andet at hente. Eksempelvis at du gør en stor indsats for at siden kommer frem i søgemaskinerne, bliver synlig på facebook, Google+ eller whatever.

Jeg håber du og alle andre der læser det her, får en fantastisk og super weekend.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:57

@Matt: Apropos Morten Madsens indlæg, så er det præcis den form for dovenskab, jeg fornemmede.

Har man haft en Affiliate-side som din i 6 år (SEKS år!) og stadig er ude af stand til at betale ens skribenter bare en lille skilling, så er der noget, der ikke er, som det skal være, og i dette tilfælde kan der være to årsager hertil:

1. Man har været doven og ikke arbejdet hårdt nok for, at ens side skal få succes. Design og funktionalitet er ikke noget nær nok. Som man siger: "Content is king!" ORIGINALT indhold!

2. Man har skabt noget, der bare ikke er efterspørgsel på.

Jeg sætter mine penge på årsag nr. 1!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 22:20

Volt & Volume:

@Matt: Apropos Morten Madsens indlæg, så er det præcis den form for dovenskab, jeg fornemmede.

Har man haft en Affiliate-side som din i 6 år (SEKS år!) og stadig er ude af stand til at betale ens skribenter bare en lille skilling, så er der noget, der ikke er, som det skal være, og i dette tilfælde kan der være to årsager hertil:

1. Man har været doven og ikke arbejdet hårdt nok for, at ens side skal få succes. Design og funktionalitet er ikke noget nær nok. Som man siger: "Content is king!" ORIGINALT indhold!

2. Man har skabt noget, der bare ikke er efterspørgsel på.

Jeg sætter mine penge på årsag nr. 1!

2 sek, jeg har haft siden i 6 år (SEKS år) JA. Men jeg har ikke brugt den til det her. Jeg har ejet domænet i 6 år, og haft den til sjov og ballade, jeg har aldrig rigtig gjort noget ud af siden før nu. Det er der for jeg søger dem, jeg er også villig til at finde ud af noget. Men jeg har ikke en milliard lige nu. Så vi må starte i det små. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Matt Madsen:
2 sek, jeg har haft siden i 6 år (SEKS år) JA. Men jeg har ikke brugt den til det her. Jeg har ejet domænet i 6 år, og haft den til sjov og ballade, jeg har aldrig rigtig gjort noget ud af siden før nu. Det er der for jeg søger dem, jeg er også villig til at finde ud af noget. Men jeg har ikke en milliard lige nu. Så vi må starte i det små

Matt. det gør jo ikke at du skal "stjæle" andres tekster, nu har du haft 6 år til at tænke dig om, brug et år mere og kom igang

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 22:34

Jeg må give dig helt ret, det er heller ikke det jeg ville, jeg prøvet at få en hurtig start også, prøve se om jeg ikke kunne få nogle med på ideen der måske var lidt bedre til at skrive end mig, så man kunne opbygge et site. Jeg har dog selv skrevet nogle af dem, og jeg prøver ikke stjæle fra de andre. Deres link kommer ind, så man kan se hvor nyheden kommer fra.

1 år mere, jeg synes bare jeg har brugt meget tid, og er ikke kommet videre, det er nok der problemet ligger.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)