Hej Matt,
Det er selvfølgelig fint at du gør en indsats for siden, men det gør du jo egentlig ikke. Det er klart at du selvfølgelig har ejet domænet/siden i 6 år, og sat en Wordpress-side op. Du har ligeledes tilføjet 25 "artikler" selv, hvilket da er en start.
Problemet er sådan set bare at du stjæler indhold fra andre sider:
- En artikel fra ekstrabladet
- En fra filmz
- En lille en fra eurogamer
- Woop woop og comon
Nu kunne jeg så ikke chekke flere, men denne er i hvert falde også snuppet fra comon.
Det kan selvfølgelig være at du har fået rettigheder til artiklerne, og derfor vil der ganske vist ikke være noget problem. Jeg er egentlig ikke normalt en der gider påpege de her ting, samt at jeg egentlig for det meste også er lidt ligeglad med hvad folk laver online, idet, det oftest rammer dem selv i sidste ende.
Mht. din side, så ville jeg måske starte anderledes ud. Ryd op i "dine artikler" - fjern de som du ikke har rettigheder til, skriv nogle gode og brugbare artikler, få nogle besøgende til siden, arbejd for at få den lidt fremad.
Der er flere ting der kan gøre det tiltrækkende, når der kommer til at tilføje eller uploade indhold på eller op på andres hjemmesider.
- Uploaderen/skribenten får noget ud af det. Eksempelvis penge, er med i en kunkurrence, får det produkt de anmelder, får et link til sin side, får del i indtægten.
- Siden er stor, og uploaderen/skribenten ved, at det som der skrives/uploades/deles på den specifikke side bliver set af mange mennesker.
- Der er selvfølgelig også den minimale del af disse uploaders, som simpelthen bare synes det er sjovt at anmelde produkter, skrive nyheder osv. uden at få noget som helst for det - end ikke den tilfredsstillelse, at artiklen potentielt skulle kunne blive set af mange.
Personligt er jeg ikke meget for at skrive på andres hjemmesider, idet jeg hellere selv vil udgive mine artikler på mine egne sider - dog skal jeg ikke lægge skjul på at jeg har tilføjet en del artikler til diverse artikeldatabaser, hvor gevinsten har været at jeg har fået 1 backlink eller 2.
Hvis man eksempelvis havde lov til at skrive følgende i bunden af hver artikel man skriver:
"Skrevet af Morten Madsen fra den danske artikeldatabase Goon.dk"
Så ville det helt sikkert være noget der tiltrak skribenter. Det er en så lille gulerød der skal gives ud, for at få noget til gengæld, og på en side som nook.dk, er indhold altså det som skal få siden til at overleve.
Andet
Ja, jeg må erkende at dit design ikke rigtig tiltaler mig, dine nyheder er korte og ikke ret velinformeret. Jeg mener at reklamerne er irriterende, men kun fordi de er placeret lige der (ja jeg skulle nødig snakke, når det kommer til Goon.dk - men ro på, det er under udarbejdelse).
Jeg synes det er irriterende at facebook-boksen går ind over teksten på artiklerne. Jeg synes det er lidt spøjst, at billederne til artiklerne på eksempelvis forsiden er strukket, eller presset sammen i sådan en grad at det gør at siden ser uprofessionel ud.
Hvis jeg var dig ville jeg fjerne den tekst i "om os" sektionen, hvor der står at du har arbejdet på siden i 6 år - for det er muligt at du har arbejdet på den i 6 år, men kigger man på design, opsætning og artikler, så er det måske til 2 ugers arbejde - hvis man er langsom. En hjemmeside der har 25 artikler online, hvor den første er blevet skrevet d. 16. Januar 2013, og hvor opsætningen er Wordpress, er ikke 6 års arbejde.
Jeg skriver kun den her kritik, idet det ville være de ting jeg ville kigge på!
Det skal lige siges, at jeg må ingen måde forsøger at nedgøre dig, eller din side! Jeg mener at det er et rigtig fint projekt du har gang i, men jeg mener også at når du beder om forfattere/skribenter, og ikke kan forstå hvorfor - at vi så skal være ærlige og gør det klart hvorfor, der ikke er så mange der kan have lyst til at skrive gratis artikler for dig.
Jeg vil med glæde skrive nogle artikler på nook.dk, men det kræver altså lidt mere arbejde fra dig selv af, og at der på en eller anden måde er et eller andet at hente. Eksempelvis at du gør en stor indsats for at siden kommer frem i søgemaskinerne, bliver synlig på facebook, Google+ eller whatever.
Jeg håber du og alle andre der læser det her, får en fantastisk og super weekend.
Med Venlig Hilsen
Morten