Haløj Amino´er. Som overskriften siger så tænker JEG, at der er noget galt i Danmark. Vi er et land hvor vi er stolte af vores kvalitet, det er en kendsgerning vi er også stolte af os selv. Det skal vi også være. Jeg mener bare der noget galt med vores måde at sætte tingene op på. Jeg er som håndværksmester utroligt glad for mit erhverv, og jeg nyder at gøre mine kunder glade, hvilket også sker tit. Det ved jeg også at der er mange andre faggrupper der også oplever. Men jeg kunne bare godt tænke mig at vide om det så er rimligt at vi håndværksmestre skal give årlange garantier for det arbejde vi udføre, ikke at det i sig selv er et problem, da jeg mener at man skal bære et ansvar. Men når man så får lavet reklame eller andet markedsførings gejl, så stilles der ingen garantier, hvorfor? Skal man ikke bære et ansvar for det man går og laver når man er i merketings branchen? Mit næste dilemma er så farligt punkt, nemlig lønnen. Vi går som midtjyske håndværkere til mellem 300 og 400 kr. i timen, hvilket jeg personligt ikke klager over, men er dette ikke forkert? Når jeg selv når en alder hvor kroppen siger stop, hvilket den nok gør inden de 60, hvad skal man så leve af? Glemmer man ikke af ud af timelønnen skal der også betales drift midler som brændstof, værktøj, arbejdstøj, forsikringer og mange andre udgifter. Burde det ikke være bank chefen og IT manden som alligevel ikke bliver stillet ansvar for noget som får vores løn, og så lod os håndværkere få deres? Dette er ikke for at forklejne andre faggrupper, men bare et forsøg på at blive klogere. |
Der er noget galt i Danmark, eller er der...?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)