Er amazon affiliate affiliates sites noget der er værd at satse på hvis man har engelske sites, (nu da amazon jo er engelsk)? Jeg har læst på nettet der er nogle mennesker der har feks 10-20 store sites, som de kan hive et par tusinde kr ud af hver mnd i kommision. Pr site altså!! Det syntes jeg seriøst er en god forretning hvis man har 10 af slagsen, da du jo kan lave alt muligt andet imens de bare kører af sig selv.. Selvfølgelig skal der laves opdates osv men overall, er det en ret go extra timeløn på mnd basis.. Jeg har selv 7 sites men har ikke gjort det vilde ud af dem pt, da jeg er travlt optaget med en million andre ting ;-) Syntes dog det kunne være interessant at høre jeres meninger om disse typer sites, og om i syntes/tror det er noget værd, og om i har prøvet denne type forretning og i så fald om i har tjent nogle penge ved det, osv.. Selvfølgelig er gode råd også velkomne ;-) Mvh |
Har ikke selv Amazon niche sites, men har da et par Amazon affiliate links på min blog.
Amazon giver ikke særligt meget i kommision 4-10% afhængigt af hvor meget du bringer ind. Det vil sige jo flere salg du bringer ind jo højere %.
Cookie tiden er også temmelig lav, mener at den kun gælder i 24 timer.
Til gengæld konvertere Amazon rigtigt godt og køber kunden andre produkter mens de shopper får du også %'er af dette.
Men prøv selv at lave regnestykket.
Lad os bare sige at du får 6% med et gennemsnitsbeløb på 200DKK
Dvs du får 12 kroner per salg. For at lave "et par tusinde" skal du altså have lad os sige 150 salg per måned (= 1800DKK) - og det skal altså være nogen der beslutter sig for at købe samme dag som du sender dem videre (derfor dumt med produkter der kræver lang beslutningstid)
Hvis du har en affiliate side der konvertere lad os bare sige 3% (højt) skal du altså have = 5000 nye besøgende hver måned (selv mener jeg at dette er et optimistisk regnestykke :))
Spørgsmålet er så om du kan konvertere folk der besøger en dansk side til en engelsksproget shop som Amazon. Her kan jeg vist ikke hjælpe dig, det kan være at der er andre der kan svare på dette.