Jeg har brændt mig varm på umbraco, fordi jeg er til c# og elsker open source. Kærligheden er dog ikke gengældt. Jeg synes de gratis instruktionsvideoer kan gøres en del bedre og jeg synes kun det er op ad bakke at arbejed med det.Jeg har en del ideer til, hvordan man kan forbedre det, men det ville være rart at samarbejde med nogen som har styr på den tekniske del af umbraco . Jeg har undervist en del og er uddannet i kommunikation, så det kunne være interessant at udarbejde undervisningsmateriale. Hvis du har styr på de tekniske del af umbraco kunne vi fx dele arbejdet på den måde at vi udarbejder en undervisningsplan og så underviser du mig i umbraco. Vi optager sessionen til eget brug - også så jeg ikke skal spørge dig igen om ting som du har vist mig. Derefter laver jeg en ny version beregnet til undervisningsbrug og uploader den på fx youtube til gratis brug, hvis vi ikke finder en måde at få den solgt på inden en tidsfrist på fx 12 mdr. Materialet forældes jo alligevel. Der skal være noget i det for dig fx at interesserede kursister som er kørt fast kan kontakte dig og få løst deres tekniske problemer på konsulentbasis, hvis de får brug for en programmør og det skal fremgå at materialet de kan kontakte dig, hvis de er kørt helt fast på timebetaling. Du kan også have videoerne på din hjemmeside og tiltrække iværksættere som kunder. Jeg vil naturligvis også have noget ud af det så mit udgangspunkt er jeg har ophavsretten til materialet jeg selv har udarbejdet. Men jeg ved ikke om det er et fair tilbud - det skal være fair så vi kan handle sammen igen, så sig hvad der skal være i det for dig hvis du fx skal bruge 20 timer på at undervise mig i umbraco - ingen penge har vi nok af, så det skal være i form af et samarbejde der er chance værd i forhold til at få salg hjem i sidste ende. Det der som minimum skal være i det for mig er at jeg får lært Umbraco og at bygge et website - et community med webshop kunne fx være det endelige resultat af en ambitiøs videoforelæsningsrække, hvis der er interesse for det. Det er en lidt løst skitseret ide, men jeg vil gerne videre med den og håber nogen kan se et perspektiv i ideen. Jeg synes det vil være fedt med dansksproget materiale om umbraco. Jeg ville dog ønske man kunne lave en form for interaktivitet så kursisten KUN kan gøre tingene rigtigt - findes der noget software som er velegnet til det? Umbraco kører kun i browseren. |
Hej Kaffe drikker.
Jeg kan måske hjælpe med dette.
Jeg har erfaring med undervisning i Umbraco, på Teknisk Skole Grenå og AMU i Aalborg
Jeg er helt vild med Umbraco og mulighederne det giver.
Du kan kontakte mig vedr. umbraco undervisning på: www.amja.dk
mvh René