Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man forvente?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan fuldstændig sætte mig i dine dine sko. At se at så mange har tjent penge så nemt, de har jo ikke rørt en finger, bare siddet der hjemme og så er pengene rullet ind. Og så samtidig vide, at man har gået glip af de helt stor gevinster det er bare surt, det kunne jo lige så godt være en selv.

Så for ca. et års tid siden, da kæresten og jeg skulle omlægge lån, lånte vi 350.000 i vores bolig. Det er måske småpenge for mange der investere i aktier, men for os er det en pæn portion penge. Dem skulle vi så investere i aktier og så skulle pengene så ellers bare rulle ind på kontoen, det gik jo bare super godt over hele linjen, så det var (som du selv siger det) en win-win situaiton. Vi havde ikke meget kendskab til aktier, men har taget et kursus i aktier, som banken holdt, læste en hel masse på nettet, begyndte at få "Børsen" og "Penge og Økonomi" og hvad vi ellers lige kunne komme i tanke om. Desuden ville vi spræde risikoen og købe stærke danske aktier.

For at gøre en lang historie kort, hvis det stadig kan nås, så sidder vi i dag og bidder negle. Det er gået forholdsvis godt 90% af tiden, men når det så går dårligt, så går det også bare stærkt og så er det som regel over hele linjen. Vi tjener måske i snit, hvis vi er heldige, 1000 kr. på en god dag men i torsdags og fredags, der tabte vi omkring 10.000 hver af dagene og det gjorde sattan´edme ondt!! For at sige det mildt. Så bare fordi der er fest og ballade og tingene ruller, så kan de jo ikke blive ved. Det er jo et simpelt spørgsmål om udbud og efterspørgsel.... 

Husk også at folk tager uddannelser for at gøre det vi almindelig mennesker synes lyder så nemt!!

Og med hensyn til dit argument om investerinsforeninger i stedet for aktier, så kan jeg helt ærligt ikke se den store forskel. Det er jo i sidste ende din risikovurdering af et stykke papir om det er en aktie eller en investeringsforening....

For at få lidt inspiration og se at det overhovedet ikke er alle investeringsforeninger der stiger så kig på euroinvestors hjemmeside om investeringsforeninger http://www.investeringsforeninger.dk/

Som en slutbemærkning kan jeg sige at det også er spændende og skide skægt at handle med aktier og følge med i hvad der rør sig, men det giver også grå hår og søvnløse nætter!!! Og i øjeblikket er der desværre rigtig mange af de sidste. Så vi står faktisk i den omvendte sitation at vi venter på at markedet skal stabilisere sig ovenpå sidste uge (og det er det vist godt i gang med) og så sælger vi hele lortet og venter på lysere tidere!!!!

Held og lykke

Lise

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:21
Dato: 30-07-2007 10:06:45
Forfatter: Lise Larsen

Som en slutbemærkning kan jeg sige at det også er spændende og skide skægt at handle med aktier og følge med i hvad der rør sig, men det giver også grå hår og søvnløse nætter!!! Og i øjeblikket er der desværre rigtig mange af de sidste. Så vi står faktisk i den omvendte sitation at vi venter på at markedet skal stabilisere sig ovenpå sidste uge (og det er det vist godt i gang med) og så sælger vi hele lortet og venter på lysere tidere!!!!

Det er jo så også en af de ting man skal gøre op med sig selv inden man kaster sig over et "aktie-eventyr", om man kan leve med at de kan svinge meget op og ned til tider.

Personligt frygter jeg det ikke så meget igen, da min tidshorisont for brug af mine investerede midler er meget lang.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 12:00
Jeg er fuld indforstået med at det aktierne svinger meget fra dag til dag! Det er jo netop også derfr jeg vælger at investere i forening. ellers hvis jeg skulle holde øje hver dag kunne jeg jo lige så godt selv sidde og handle med aktier! 
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 12:10

Det jeg tror jeg vil gøre er at snakke med banken om at låne 1,2mil og selv smide 400.000 i, på denne måde ville jeg kunne tåle et underskud på 25% før det går ud over bankens penge.  

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:38
Man må da sige du er optismistisk i et nedadgående marked...

Jeg tror personligt du vil være bedre tjent med at sætte dine penge på en 5% højrentekonto eller i obligationer som markedet ser ud lige nu.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 12:46
Ved godt jeg er lidt vovet. MEN hvor intet vover, intet vinder. Og aktie delen er bare en lille del af det der forhåbenlig bliver til et meget større investerings firma! Jeg skal nok holde jeg opdateret. også selvom det går skidt! :)
Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 13:02
Du må gøre hvad du vil, men jeg syntes stadig det er en ekstremt dårlig ide at geare noget som helst i øjeblikket.

"Hvo intet vover, intet vinder"

Hvor godt har du holdt øje med aktiemarkedet de sidste par måneder?

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 13:06
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 13:14
Jeg har for sjov lavet en liste over forskellige aktier jeg kunne finde på at købe, det er gået okey.
Ikke det vilde overskud men stadig overskud!

Jeg vil da indrømme at jeg er da forholdvis ung, Så har nok ikke den sammen livserfaring som de fleste af jer andre.

Men har da lært at man blive nød til selv at prøve, man kan ikke bare altid tro/gøre som andre siger. Så kan man jo bare leve sit liv som andre vil have gjordt? og hvem gider det!

jeg er utrolig glad for al den respons jeg har fået det skal i slet ikke være i tvivl om. Og har da også tænkt meget over hvad jeg vil efter jeg har læst jeres indlæg. men når alt kommer til alt bliver jeg jo nød til at gøre hvad jeg selv føler er det rigtig!

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Skrevet kl. 13:16
Alt det der skal du jo overbevise din bank om at det OVERHOVEDET ikke er noget problem.

Nu kender jeg ikke låne renten i din bank, men jeg fortæller bare, at jeg i slutningen af juni gik ind med et meget lille beløb i Sydbank og TrygVesta, og jeg ligger i et lille minus ligenu. så jeg har endda været heldig.

Du skal jo samtidig vide, at banken er et eller andet sted ligeglad med om du har tabt det hele, de vil bare have deres penge + mere til.

Alternativt, i stedet for investeingsforeninger, kunne du investere i solide, danske, bank aktier og så evt. sådan noget som DSV.

For eksempel nogle mid cap banker som Fionia Bank, ebh bank, Spar bank, sådan noget. de klarer sig normalt godt i urolige tider.

Men det tror jeg nok ikke jeg kan overbevise dig om.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)