Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er mulighederne for at tilgå .com domæne der er parkeret med reklame hvis jeg oprette firma med samme navn?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har nu efter mange mange nætters brainstorm med mig selv, fundet det helt rigtige navn jeg bare må og VIL have til et af mine projekter.

Navnet xxxxx er sammensat af to ord på to sprog (blot et eksempel CarBil)på en måde således at det ikke falder under et normalt udtryk/ ord men er lidt sammensat og genereret.

Alle domæner er ledige på nær en xxxxx.com som ligger parkeret på en side hvor der kun er genereret trafik og lidt reklamer - lidt ala GODADDY.

Navnet er ikke registret, TM, eller brugt andre steder har jeg undersøgt - så det skulle være helt frit på alt andet end com domæne.

Domænet er helt sikkert til salg for de rigtige penge, og jeg vil dog også gerne betale en sjat for det - men jeg vil også gerne vide hvordan regler er så jeg ikke føler mig presset til at betale for meget.

Jeg har et godt stykke tid hvor jeg har råd i tid til at handle- måske op til 1 år, før jeg få brug for det, så det giver muligheder for ikke at skulle handle desperat.

Jeg har tidligere ved et andet navn ønsket at købe for en der havde det til salg, også kun købt et com domæne, her forlangte sælger i USA 75.000 dollars – det vil jeg godt prøve at undgå ved at være på forkant at de ikke ryger så højt op Stick out tongue

Min tanke er at TM navnet xxxxx under de kategorier som jeg ønsker dækket under, køber alle domæner der er ledigt, registrerer firmaet med samme navn i Dk, drive det i start under et af de indkøbte domæner jeg kan købe og så senere hen byde på xxxxx.com. Når jeg ønsker at få mit produkt ud over dansk grænse.

Jeg er ikke interesseret i at købe for tidligt da jeg ved jeg skal dybt til lommerne, idet der altid er mulighed for at det ikke bliver aktuelt at bruge- derfor har jeg en masse ”ubrugelige” domæner i alle afskygninger i min skuffe- det vil jeg prøve at minimere frem over, og kun købe når jeg er sikker- jeg vil dog gerne sikre min mulighed/ret til at kunne købe netop dette senere hen!

Da de kan tjekke jeg ejer de andre domæner, vil de også vide at jeg er villig/ eller nødt til at have deres.com domæne, hvad jeg frygter der kan give en ekstra høj udbudspris.

Mit spørgsmål er så, hvis vi ikke kan blive enige om en rimelig pris, har jeg så noget at handle med af rettigheder eksempelvis for at presse prisen i den rigtige retning for mig, kan jeg så kræve at få det udleveret sener hen, selv om de har købt.com domænet før jeg har søgt mit firma navn beskyttet samt registreret navnet til det tilknyttede firma, hvis det blot ligger parkeret hos dem?

Pågældende xxxxx.com er ikke tilknyttet nogen firmaer, kun et standby domæne med et formål -salg, vil jeg have retten til det hvis jeg påviser at jeg senere hen har oprette et firma der er registreret efter deres domæne.com køb men derved har et reelt ønske ret/ brug for pågældende navn.?

Kan jeg risikere at de selv om jeg har oprette firma i pågældende navn og registrerede dette, at de sælge til andre som måske vil give mere, eller har de lukket af for at andre kan bruge det hvis jeg allerede er registreret?

Jeg kan jo eksempelvis ikke bare købe Google.com(eller få lov at beholde det, hvis det var ledigt)- man høre jo tit om at domæner skal overdrages til dem der har mest ret/brug for det - gælder det også .com?

Sikke en lang smør- håber nogle forstod mit spørgsmål -  mener i jeg kan gøre andet eller gribe det anderledes an, så skyd gerne ind.

De bedste hilsner

Bo Schønemann

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)