Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udnyttelse af hele side

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Forestil dig at du har 100m2 butik areal, men vælger kun at bruge 75m2.

Det er ikke god business.

Kan nogen forlare mig hvorfor mange internetshops er midt-centreret eller ikke udnyter hver cm. til at sælge?

Det er sikkert en logisk forklaring som jeg ikke lige forstår.

Eks. på midtcenteret: http://www.prinsesseskabet.dk

Eks. på brug af hele skærm: http://www.eu-computer.dk

Tak.

Mvh

Nordmand i DK

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:59
Det er vel bare et spørgsmål om, hvilken skærmopløsning man har udviklet optimalt til. Dem du ser udnytte hele skærmen (ingen af dem udnytter hele skærmen på  1280x1024), på din slærm, er sikkert fordi de lige passer til den opløsning, som din skærm benytter.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 10:00
Hos mig er de begge centreret - men eu-computer.dk er bare bredere, så bruger du en mindre skærmopløsning end mig kan det måske snyde dig til at tro at siden fylder hele skærmen ud.

Men for at svare på dit spørgsmål så vil jeg sige at du slet ikke kan sammenligne en fysisk butik med en internet butik;

Når kunder kommer ind i en fysisk butik bevæger alle sig rundt i samme miljø - dvs uanset om de bruger størrelse 36 eller 45 i sko, om de vejer 50 eller 80 kg eller er 1.50 eller 1.88 høj så er det præcis den samme butik de kommer ind i med de samme prisskilte, samme varebeskrivelser, samme alting.

Kunder på internettet derimod har mange variabler at tage hensyn til - bla hastighed, skærmfarver, plugins og ikke mindst skærmopløsning. Skærmopløsning er det vigtige i dette tilfælde - først og fremmest vil det være svært (ikke umuligt) at lave et design der kan se godt ud i både 800*600, i 1280*1024 og i måske endnu højere opløsninger og kører folk med en høj opløsning vil de fx kunne risikere at blive præsenteret for nogle ulæseligt lange tekstlinier på skærmen.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)