Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har det nogen betydning? Keywords

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Iforbindelse med at vi er igang med at finde de vigtigste keywords er vi blevet i tvivl om en ting

For at det står ordenligt. Lad os tage ordet Traktor vogne. Er det så bedst at skrive traktor_vogne eller traktor-vogne eller har det ikke nogen betydning?

Mvh

Morten

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 23:32
Forfatter:www.IndustriBasen.dk

Lad os tage ordet Traktor vogne. Er det så bedst at skrive traktor_vogne eller traktor-vogne eller har det ikke nogen betydning?

Hej Morten

Når Du skriver traktor_vogne og traktor-vogne, så går jeg ud fra at Du hentyder til den meste optimale tekst
som anvendes til den hjemmeside adresse (URL) der skal bruges til at fremvise siden og IKKE til den tekst der
skal udgøre selve sidens indhold?

Hvis ja (Til URL''en), så er det bedst at benytte bindstesteg (-) fremfor underscore (_), da sidstnævnte gør at
søgemaskinerne opfatter det som om at den skal sammentrække ordene fremfor at adskille dem.
Dvs. at traktor-vogne af søgemaskinerne læses som "traktor vogne", mens traktor_vogne læses som
"traktorvogne", så det er bestemt ikke ligegyldigt hvad Du benytter i denne sammenhæng.

Mikkel deMIb har et udmærket indlæg herom på sin blog: Content Management Systemer (CMS) er fortsat for dårlige!
hvor jeg i tidernes morgen selv har stillet nøjagtig det samme spørgsmål :-)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 23:38
Hej.

Tak for dit svar.

ja mente selvfølgelig URL. Min fejl.

Så vil jeg sørge for at skrive ordene med bindestreg fremover.

Tusind tak for svaret.

Mvh

Morten

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 23:48
No problemo! ;-)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 00:53
Søgemaskineeksperten har talt, og relateret til søgemaskiner er det sikkert korrekt.

Men hvis vi ser på det rent grammatiske, er "traktor_vogne" i et ord: traktorvogne.

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 03:14

Dvs. at traktor-vogne af søgemaskinerne læses som ''traktor vogne'', mens traktor_vogne læses som ''traktorvogne'', så det er bestemt ikke ligegyldigt hvad Du benytter i denne sammenhæng. Mikkel deMIb har et udmærket indlæg herom på sin blog: Content Management Systemer (CMS) er fortsat for dårlige! hvor jeg i tidernes morgen selv har stillet nøjagtig det samme spørgsmål :-) /Grosen Friis

Hej Grosen Friis

Jeg ved ikke om du har testet selv, eller blot læner dig op ad deMIB.
Google har ingen problemer med at skille ordene i en URL med underscores. Prøv selv at søge på "Søgemaskine optimering seo kursus". Som du kan se i hit 1 bliver både "SEO" og "Kursus" highlighted i URL''en. I hit 2 er "SEO" og "optimering" highlighted i URL''en. Ergo har Google indekseret ordene individuelt.

Jeg har selv testet med både bindestreger og underscores og kan ikke finde nogen forskel. Men jeg vil dog indrømme at jeg også har læst andre kilder, hvor der anbefales bindestreget.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 01:47
Tidligere har det været sådan at bindestreg var bedst - da google opfattede dette som to ord - hvilket ikke var tilfældet med underscore.

For nyligt (indenfor de sidste 3 uger) har Google selv oplyst at de nu behandler de to varianter ens - alstå som et mellemrum mellem 2 ord.

Om du anvender bindestreger eller underscores er med andre ord fremover ligegyldigt - i forhold til Google.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:37
Nu er der jo også andre større søgemaskiner end Google, tolker de også disse 2 tegn ens, eller skal man fortsat bruge bindestreg for at få de fleste større søgemaskiner til at forstå det korrekt?
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 17:02
Dato: 03-08-2007 08:36:51 Forfatter: Martin Tygsen Nu er der jo også andre større søgemaskiner end Google, tolker de også disse 2 tegn ens, eller skal man fortsat bruge bindestreg for at få de fleste større søgemaskiner til at forstå det korrekt?

Yahoo og MSN har altid accepteret både bindestreger og underscores som separator. Det er bare Google som har været bagud.

Mvh
Preben Madsen
DocTech

Få 3 måneders gratis abonnement på DocTech''s SEO Tips & Tricks

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 10:36
Man har en mening til man tager en ny - her er den seneste opdatering fra Matt Cutts, Googles nørdede PR mand:

If you read Stephan Spencer’s write-up, he says that underscores are the same as dashes to Google now, and I didn’t quite say that in the talk. I said that we had someone looking at that now. So I wouldn’t consider it a completely done deal at this point. But note that I also said if you’d already made your site with underscores, it probably wasn’t worth trying to migrate all your urls over to dashes. If you’re starting fresh, I’d still pick dashes.

If you’re starting fresh, I’d still pick dashes

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)