Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidligere arbejde har tvunget mig ud i gæld til banken.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg havde et arbejde sidste år, for at få råd til min højskole ophold på Den Skandinaviske Designhøjskole,

Jeg har så ikke kunnet få udbetalt mig løn, pga. jeg skulle underskrive nogle papirer, det var også fint nok. Men så her i slutningen af November tager jeg så ind til arbejdspladsen og får underskrevet papirene, og regner ikke med at få lønnen udbetalt i November, da det som sagt var i slutningen.

Men så her d. 1 Januar, har jeg STADIG ikke modtaget min løn, og har derfor været nødsaget til at tage et lån i banken (15.000 kr.) for at kunne betale den sidste rate af højskoleopholdet.

Mit spørgsmål er så, om min arbejdsplads skal dække de eventuelle udgifter i form af renter jeg får ved at tage sådan et lån?

(Det er en børnehave, og er derfor kommunalt styret)

Tak, og hav en god aften.

Lige en lille reminder: Mit logo tilbud kører stadig 6 dage endnu: http://www.amino.dk/forums/t/184929.aspx

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46622
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28

Der er ikke nogen klare regler der siger de skal betale erstatning, men HVIS, og det er jo HVIS du har udfyldt alt det du skulle og har arbejdet for en kommunalt styret børnehave, så er det da mystisk du ikke får løn. Har du ringet og talt alvorligt med lederen - og hvis ikke hun løser det, med kommunen hvis de er inde i styringen?

Generelt er man jo anvarlig for tab man påfører andre, og du kan MÅSKE påvise et tab direkte her - men hvis ikke du har en fagforening til at støtte dig, så er det en ofte besværlig kamp - måske for måske 14% af 15.000 kr i en måned (hvis det var ult Dec du seneste regnede med at få pengene)

Det vil jo være noget med 175 kr i rente - hvis du får lønnen her i januar. En flink leder ville finde lidt at gøre godt med, men en juridisk kamp er det næppe værd. Derimod er det værd at du hænger i røret til lederen og evt kommunen hver dag til det er lykkedes med lønnen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:30

Jeg tvivler på, at din arbejdsgiver skal eller vil dække følgeomkostninger.

Alene sagsomkostningerne for at evt. prøve sagen ved retten gør, at jeg ikke ville overveje. Derimod ville jeg gå til arbejdsgiver og få mine penge. - Hvorfor vente til januar med løn fra november?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34

Der er ikke nogen klare regler der siger de skal betale erstatning, men HVIS, og det er jo HVIS du har udfyldt alt det du skulle og har arbejdet for en kommunalt styret børnehave, så er det da mystisk du ikke får løn. Har du ringet og talt alvorligt med lederen - og hvis ikke hun løser det, med kommunen hvis de er inde i styringen?

Generelt er man jo anvarlig for tab man påfører andre, og du kan MÅSKE påvise et tab direkte her - men hvis ikke du har en fagforening til at støtte dig, så er det en ofte besværlig kamp - måske for måske 14% af 15.000 kr i en måned (hvis det var ult Dec du seneste regnede med at få pengene)

Det vil jo være noget med 175 kr i rente - hvis du får lønnen her i januar. En flink leder ville finde lidt at gøre godt med, men en juridisk kamp er det næppe værd. Derimod er det værd at du hænger i røret til lederen og evt kommunen hver dag til det er lykkedes med lønnen

Jeg tror fejlen ligger ved kontordamen, som bare ikke har fået sendt min timeseddel videre.

- Og det er skam ikke fordi de ikke vil udbetale min løn, det indtryk har jeg ikke - det er simpelthen bare en fejl efter min overbevisning.

Tak for dit svar.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)