Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura spørgsmål: indvending inden 24 timer eller aftalen er bindende!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er røget ind i en rigtig dum sag som jeg håber en med kendskab til jura kan hjælpe mig med.

Jeg er blevet kontaktet telefonisk af en sælger som har solgt mig pakke app's til håndtering på Facebook. Jeg er blogger og har en ret populær blog. Jeg viste stor interesse for deres produkt, og kom vist til at sige at det lige var en pakke for mig. Jge blev oplyst om pris, jeg tænkte ikke lige på at der også ryger moms oveni. Ja dumt, jeg ved det, men jeg er helt ny i gamet!

Efterfølgende får jeg en mail med emnet: Ordrebekræftelse. I mailen fortæller sælgeren at hun vil sende mig videre til hendes kollega som herefter vil fortælle mig hvad der skal være af indhold i min løsning. 

Jeg svarer: det vil jeg glæde mig til.

Jeg ser ikke den vedhæftede ordrebekræftelse, og hun har ikke nævnt at den er vedhæftet i mailen, jeg svarer kun ganske kort idet jeg har for travlt og er optaget af arrangementer. 

Jeg får efterfølgende en faktura, og så kan jeg mærke, at det her har jeg ikke råd til. Jeg skriver venligt at jeg må slå bremsen i, at jeg blot er en blogger uden indtægt og at jeg meget gerne synes det er fint produkt som jeg er meget interesseret i på sigt, men ikke har råd til den pt.

Herefter får jeg at vide, at vi har en bindende aftale og det kan jeg læse i ordrebekræftelsen... -den som jeg ikke havde haft tid til at læse samme dag som jeg modtog den. Og det er virkelig en skam, for i den ordrebekræftelse står der: 

Denne ordrebekræftelse er en bindende aftale mellem kunden og xxx Såfremt denne ordrebekræftelse ikke er i overensstemmelse med den afgivne ordre,

eller såfremt der er fejl og mangler i ordren, bedes kunden indenfor 24 timer fra afsendelsen af denne e-mail bekræftelse, rette henvendelse til den relevante xxx

sælger. Såfremt kunden ikke reagerer er aftalen endelig gyldig og gældende

Hmmm.... er det standard procedure? kan man det? hvad med fortrydelsesret, det står der intet om? Er jeg tvunget til at betale dem?

Mvh. 

En ny iværksætter som er ved at lære på den hårde måde:-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at fjerne firmanavnet :-)

Det er svært at hjælpe dig videre, når du ikke oplyser om du er virksomhed eller privatperson. Du oplyser heller ikke, hvilket produkt som der er tale om.

 

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke så skarp på jura-detaljerne, men er du registreret virksomhed eller personlig blogger? Har du købt personligt har du nemlig fortrydelsesret ved fjernsalg uanset hvad de ellers siger

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmanavn slettet!

Jeg er nystartet selvstændig. Jeg blogger, er freelance skribent og personlig indretter. Jeg er momsregistreret enkeltmandsvirksomhed.

Produktet som der er tale om, er et årsabonnement på en facebookydelse. Firmaet designer nyhedsbreve, konkurence formularer m.v. som app's til min Facebook side. 

Har man ikke altid 14 dages returret? og kan man "fange" folk på den måde? Jeg synes det er lidt vildt, hvis man forventer, at kunden inden for 24 timer skal smide alt hvad han/hun har i hænderne, læse kontrakten igennem og nå at svare inden der er gået 24 timer. I så fald bør man da lige meddele dette i mailen hvor bekræftelsen er vedhæftet?

Fra Buch
Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Buch Management Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Man kan ikke binde folk ved passivitet - det er ikke OK og er desuden ikke lovligt.

Problemet her er en klassisk problemstilling, hvorvidt der er indgået en aftale eller ej. Du har som udgangspunkt indgået en mundtlig aftale med virksomheden om at købe deres produkt. Det kan dog være vanskeligt for det pågældende firma at bevise dette, men hvis de kan, hænger du på den.

Problemstillingen er garanteret mere kompleks end den måske lige er fremsat, hvorfor mit svar tager forbehold herfor.

--

Online salg af kvalitetsrom og romglas - Romspecialisten

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

The OfFISH:
Har man ikke altid 14 dages returret? og kan man "fange" folk på den måde? Jeg synes det er lidt vildt, hvis man forventer, at kunden inden for 24 timer skal smide alt hvad han/hun har i hænderne, læse kontrakten igennem og nå at svare inden der er gået 24 timer. I så fald bør man da lige meddele dette i mailen hvor bekræftelsen er vedhæftet?

Du har ikke 14 dages returret som virksomhed, kun som privatperson. Der er mange der er blevet fanget på at sige ja til et eller andet i telefonen, det er - desværre - et rimelig klassisk trick til sælge alt muligt 'skrammel'. Typisk optager de også samtalen, så de kan bevise bagefter at du har sagt ja.

Uden at kende detaljerne, ville jeg i udgangspunktet sige at du var bundet af aftalen. Og at du må tage tabet som dyre lærepenge.

Om der er en gråzone med 24 timers accept-frist ved jeg ikke, der skal du nok have fat i en advokat for at kunne få en ordenlig vurdering af om du kan komme ud af det.

Fra Buch
Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Buch Management Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Hej

Man kan ikke binde folk ved passivitet - det er ikke OK og er desuden ikke lovligt.

Problemet her er en klassisk problemstilling, hvorvidt der er indgået en aftale eller ej. Du har som udgangspunkt indgået en mundtlig aftale med virksomheden om at købe deres produkt. Det kan dog være vanskeligt for det pågældende firma at bevise dette, men hvis de kan, hænger du på den.

Problemstillingen er garanteret mere kompleks end den måske lige er fremsat, hvorfor mit svar tager forbehold herfor.

Det skal dog siges at det er udgangspunktet. Der findes situationer hvor man kan blive bundet af passivitet, hvilket kræver en længere juridisk analyse af forhandlingerne.

--

Online salg af kvalitetsrom og romglas - Romspecialisten

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
fortrydelseret gælder kun ved salg til forbruger.

Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

1000 tak for jeres input og kloge hoveder. Der er vist ikke andet for end at betale ved kasse 1 og tage det som en dyr lærestreg. 

Sure penge, virkelig sure penge, men så kan jeg vel lære det.

God aften og mange mange tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

sørg for at få den skriftligt opsagt så den ikke automatisk kører videre år 2 eller andet - så de ved den er opsagt til næste år. Du var jo glad for selve tanken oprindeligt, så det blev godt nok for dyrt, men nu hvor du betaler, så glæde dig over den del af du kan og brug det hvis du kan - under den tid du "hænger" på den

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)