|
Hej aminoer Efter et aars arbejde og rejse er det nu ved at vaere tid til at komme tilbage paa skolebaenken. Da jeg gik paa gymnasiet havde jeg et studiejob paa en tankstation et par aftener om ugen og somme tider i weekenden. Pengene var gode nok, men maaden jeg tjente dem paa var jeg ikke helt tilfreds med. Jeg har derfor besluttet mig for, at mit naeste studiejob skal vaere i mit eget firma. PT arbejder jeg for et transport- og kurerfirma, og her er det ikke svaert at se hvem der tjener kassen paa mit arbejde. Det goer min vognmand. Mine foraeldre griner af mig naar jeg fortaeller hvad jeg tjener og siger at han tager roeven paa mig. Loennen er efter overenskomst, men naar jeg ser priserne paa de regninger jeg afleverer til vores kunder, kan jeg sagtens foelge mine foraeldre. I dag kom min far saa og tilboed mig at betale halvdelen af en brugt VW transporter, hvis jeg havde lyst til at starte et transportfirma selv. I stedet for at staa paa tanken mens jeg studere, kunne jeg jo i princippet ligesaa godt have mit eget transportfirma som koerer i weekenden og om aftenen paa hverdage. Da her kun er tale om et studiejob har jeg en ide om at jeg skulle tjene 3-6.000 kroner om maaneden som jeg ville have gjort paa en tankstation eller lignende. Derudover skal jeg selvfoelgelig ogsaa kunne betale forsikringer og benzin. Jeg tror dog selv paa ideen og haaber at kunne finde nogle gode kunder, helst paa Sjaelland. Mit spoergsmaal lyder saaledes: KAN DETTE LADE SIG GOERE? - og selvfoelgelig; hvad I synes om ideen? Hvis nogle har gode raad eller har brug for billig transport, saa send mig endelig en e-mail eller skriv herinde. |
Hej Peter C
Selvfølgelig kan det gøre. Idéen er som udgangspunkt fin.
Må jeg foreslå, at du tænker lidt over, hvor din plads i branchen skal være? Dvs. vil du dumpe priserne i forhold til dine konkurrenter, vil du yde nogle specielle services osv. Når du har dét på plads (+de basale ting som en transportør skal have styr på - forsikringer bl.a.) så sker der heller ikke noget ved at få fremstillet nogle flyers for din virksomhed, og så tilfældigvis komme til at glemme dem hos de kunder du besøger for din nuværende arbejdsgiver. Han har jo åbenbart taget rø**** på dig længe, og nu er det tid til at give lidt igen...
Good luck.
Jesper
Bliv gratis medlem