Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Temaer til Prestashop (1.5.x)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har et spørgsmål angående temaer, som er kompatible med Prestashop 1.5.2.

Jeg er forholdsvis ny til Prestashop. Mit kendskab til systemet er efterhånden ganske fint - har fået dannet mig det overordnede overblik. Dog har jeg i al den tid arbejdet ud fra "standard-temaet". Hvor kan jeg hente et gratis (til test) eller et kommercielt tema, som er kompatibelt med Prestashop 1.5.2? Et andet spørgsmål. Understøtter alle temaer de installerede sprog - her tænker jeg på dansk? Er der specielle ting, jeg skal være obs på, når det kommer til installation af disse temaer? Her tænker jeg på, om der skal foretages ændringer i adminpanelet for at det kan se ud ligesom i demoerne?

Jeg prøvede at installere dette tema på min side: http://www.leotheme.com/prestashop/themes/216-leo-sportshoes.html. Da jeg så valgte det i adminpanelet, så det slet ikke ud som i demoen. Kan det være de forskellige moduler?

Mvh,
Haris.

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 14:03

Prestashop er nemt og simpelt - også hvad angår templates og umiddelbart kræver det ingen større teknisk kundskab for at installerer. Du skal dog være opmærksom på hvem du køber dine themes hos - der er mange fupmager, hvor du enten ikke får du får vist eller der simpelthen er fejl i dem. Særligt til den seneste udgave er der stadig et begrænset udgave.

Jeg køber som udgangspunkt kun igennem http://addons.prestashop.com/en/ og jeg forsøger at få søgt på udvikleren via Google for at se efter evt. dårlig omtale.

Jeg vil fraråde dig templatemonster.com, da der generelt er dårlig omtale om dem - derudover skal du være opmærksom på, at andre mindre udbyder af themes blot linker videre til dem.

Jeg har anvendt http://www.premium-templates.eu/, som har en god service og de tilbyder gratis opdatering indenfor samme PS version - fx alle fremtidige opdateringer til 1.5.x er gratis ved køb af et 1.5 theme. De har ikke et stort udvalg, men kvaliteten er der.

Mht. installationen, så skal der umiddelbart ikke gøres noget, men hvis du anvender et webhotel er der risiko for timeout-problemer, samt andre rettighed problemer ved installation. Du skal også huske at installere og aktivere alle moduler, som specifikt følger med theme'et.

Du er velkommen til at skrive direkte til mig vedr. mere specifike problemer.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:31

Jeg synes også selv, at Prestashop er ganske simpelt og lige til at gå til. Jeg har et ganske stort kundskab til programmering, men det gør sig egentlig ikke spor gældende, når man sidder og arbejder med et OpenSource. Jeg tænkte nok, at der findes en del fupmagere på nettet. Det er en af grundene til, at jeg spørger til råds her. Jeg synes især, det er svært, at finde temaer, der er kompatible med 1.5 - udvalget er stadig begrænset, som du siger.

Jeg vil også helst benytte mig af prestashops egne temaer og moduler. Det er dog en skam, at de ikke tilbyder et par gratis temaer (måske gør de, jeg kan i hvert fald ikke finde dem). Jeg vil i hvert fald lige prøve at installere et gratis tema og så redigere i det, så jeg kan se, hvordan det er.

Mange tak for linket. God service og opdateringer inde for samme PS-version sætter jeg rigtig stor pris på - det vil jeg se nærmere på.

Faran Mahmood:
Du skal også huske at installere og aktivere alle moduler, som specifikt følger med theme'et.

Jeg tror, du har fat i det helt rigtige her. Det var nok højst sandsynligt det, jeg glemte, da jeg installerede temaet som vist i linket. Jeg vil lige prøve det af senere.

Faran Mahmood:
Du er velkommen til at skrive direkte til mig vedr. mere specifike problemer.

Mange tak for det! Det vil jeg helt sikkert gøre. Jeg sender lige en PM senere. Tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)