Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til hjemmeside med debatforum

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg står og vil gerne lave et debatforum på nettet, men jeg er helt lost i forhold til hvordan jeg kommer igang, så jeg håber at I kan hjælpe.

Som udgangspunkt har jeg ikke en masse penge jeg kan bruge på det, så jeg leder efter en løsning som jeg selv kan sidde og arbejde med.
Jeg er dog helt uerfaren, og vil gerne vide om det overhovedet er realistisk at jeg selv kan lave det hele?

Jeg tænker på om man kan købe en slags skabelon, og så arbejde sig videre derfra. Det er ikke vigtigt at sitet bliver perfekt fra starten, men det skal selvfølgelig være brugervenligt og attraktivt nok til at folk vil bruge det.

Som jeg forestiller mig det, så skal mit forum indeholde følgende: 

- Debat med diverse underkategorier.

- Oprettelse af profiler.

- Mulighed for at lægge billeder ind.

- Mulighed for at brugerne kan blogge.

- Søgemaskine

- Jeg skal kunne lægge artikler ind.

- Mulighed for en rådgivningsfunktion, med forskellige rådgivere tilknyttet.

Det er vigtigt for mig at det ikke blot bliver et debatforum, men at det ligeledes bliver et sted hvor folk kan komme og søge viden og information om relevante emner.

På sigt vil jeg også gerne have noget salg på sitet, men det er ikke noget jeg vil koncentrere mig om foreløbigt.

Brugerpotentialet er 3000-4000 nye brugere om året, og måske mere. Tallet er ikke grebet ud af den blå luft, men bygger på nøjagtige tal for min brugergruppe. Det er nok hvad man vil kalde en niche, men trods alt en ret stor niche, hvis man kan sige det sådan. 

Jeg er klar over, at jeg ikke vil kunne administrere et stort site helt alene, og at jeg skal have nogle administratorer(dem har jeg styr på), samt at jeg helt sikkert også vil få brug for løbende hjælp af en programmør e.l. 

Men hvordan kommer jeg igang?

Og hvad vil udgifterne være til at komme igang, samt de løbende månedlige udgifter til hosting osv?

Vh. AnnaSmile

Fra Skærbæk
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 19
Fra  Nytweb Skrevet kl. 00:06

Hej Anna

Jeg vil foreslå at du kigger på Joomla. Det er et CMS system som er dejligt nemt at komme igang med. Der findes virkeligt mange vejledninger og hjælp til systemet. Jeg laver selv alle mine kunders hjemmesider med Joomla. Der findes et hav af gratis skabeloner til joomla.

En anden fordel er at rigtigt mange benytter Joomla og derfor kan hjælpe dig videre.

Læs mere om Joomla på www.joomla.org (Joomla er gratis)

Hernæst skal du bruge Kunena Forum som er en udvidelse til Joomla. Det er et komplet forum med alt hvad man kan forvente det bør indeholde. Her er på samme måde som med Joomla masser af hjælp og vejledninger at hente på nettet. Kunena er også gratis.

Læs mere om Kunena på www.kunena.org 

Du skal så også bruge en webhost hvor din side kan ligge. Skal det være billligt kan du kigge på www.surftown.dk - De har Joomla som en del af deres "1-click-install" - DVS at du ikke selv skal installere joomla du skal blot klikke på et ikon.

Ovenstående er hvordan jeg ville have løst opgaven. Men jeg arbejder detsværre ikke gratis, men heldigvis koster det ikke noget at komme med tips og vejledning. Skulle du sidde fast eller få brug for hjælp er du velkommen til at kontakte mig (Eller en af de mange andre herhjemme der levere Joomla løsninger)

Men jeg vil mene det er realistisk, såfremt du væbner dig med tålmodighed og er villig til at læse online manualer.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 00:17

Hmm to mulige setups kan være:

Wordpress + BBPress (CMS/blog + forum) eller PHPBB (forum)
Fælles for dem begge er, at det er gratis systemer. De skal manuelt installeres på et webhotel. Temaer og udvidelser kan efterfølgende installeres - der findes mange gratis og/eller kan tilkøbes efter behov. Installation og opsætning kan være nødvendig, af en med erfaring på området.

Indtil du har et solidt brugergrundlag kan det være rigeligt med et medium webhotel hos f.eks. Meebox, Gigahost, One.com, UneEuro eller lign. Så kommer domæne til min. kr. 45,-

Når det hele er opsat er du kørende det første år for omkring kr. 600-1.000,-

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6564
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:25

En mulighed er også https://www.vbulletin.com/ som er et kanon godt debatforum system. jeg vil nok sige at det slår andre systemer med flere 100-meter.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:17

Jeg ville gøre som Michael foreslår: hente et af de mange gratis CMS der findes.

Jeg bruger selv PHP Fusion, det er "konstrueret" til formålet og der er fora på mange sprog så du altid kan hente hjælp hvis du får brug for det.

(http://www.php-fusion.dk/frontpage.php)

Bedste hilsner og god dag

Mick 

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 13:42

hvis du vil kigge lidt på phpbb inden du henter det ned og installerer det (hvis det er det du vil prøve) så kan du lynhurtigt sætte et gratis op her: www.freeforums.org det kan lige give dig en smagsprøve på hvordan det fungerer.

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:30

Hej Anna..

Det lyder som et spændende projekt du er ved at kaste dig ud i.
Hvilke emneområder skal forummet dække, om jeg må spørge?

Der er flere måder og systemer der dækker nogle af dine behov.

Jeg vil muligvis også bruge en Joomla-løsning, som jeg i øvrigt også udarbejder mine kunders websites i.

Du skal udover en standard joomla-installation også bruge kunena forum, samt enten JomSocial, eller Community Builder.

Held og lykke med dit projekt.

Mvh. Andreas / Webeo.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14

En god løsning kunne være Drupal 7 + advanced forum + en masse moduler, men det er ikke en begynder gør det selv løsning, da der er meget der skal installeres og konfigureres.

Løsningen kan det du forespørger, bla med flerbruger blog og kan udvides med shop.

For at holde prisen nede kunne man tage udgangspunkt i et af disse themes: http://themeforest.net/category/cms-themes/drupal og så udbygge med design/css på de ekstra funktioner, som ikke er understøttet af themet.

Et webhotel hos mig koster 1.188 kr. pr. år. og er inkl. telefonsupport.

En samlet løsning, hver der tages udgangspunkt i et eksisterede theme, inkl. installation, konfiguration, mindre tilpasninger, de nødvendige themetilpasninger, 1år webhotel kan jeg levere til 9.999 kr. inkl. moms.

Det vil tage ca en uge at lave hjemmesiden.

Tilmeldt 14. Aug 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:13

Tak for alle Jeres svar og gode råd!Smile

Det er lidt overvældende med alle de muligheder, men jeg har besluttet at prøve mig frem med Joomla! og se om det er noget jeg gerne vil arbejde videre med.
Jeg har kigget på demoen, og det ser da ikke helt umuligt ud, synes jeg.

Karsten, det lyder som et godt tilbud, men jeg har desværre ikke 10.000 at bruge på projektet lige nu. Jeg er nødt til at gøre arbejdet selv.

Vh. Anna

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)