Jeg er nok ikke helt på linje. Jeg ville godt kende den exacte ordlyd, men lad os sige du arbejder med noget hvor du indkoder deres priser - kender deres kundelister, kender deres leverandører eller andet fortroligt, så synes jeg det er helt naturligt, at du ikke må bruge DEN konkrete viden i andre virksomheder. Det forhold vil ikke normalt ha nogen udløbsdato.
Det er formuleringen som du skriver det: Jeg har i vores aftalegrundlag desværre kommet til at skrive under på, at jeg ikke må ikke bruge noget af den viden jeg tilegner mig der i fremtiden.
Det vil de ikke kunne bruge til at sige, at hvis du er blevet bedre til IT må du ikke bruge det, eller ved en masse generelt om bomuld - men du må ikke tage deres priser og aflevere til dit nye arbejde, eller leverandørlister, indkøbspriser eller hemmelige recepter fra deres udviklingsafdeling o.l.
Det er som jeg ser det, det som de skriver, og det er ikke generel viden eller forbud mod at arbejde inden for elektrikervirksomheder eller noget sådan.
Bevisbyrden vil jo være deres, men ud over det, så er det helt naturligt at man som freelance skal garantere ikke bare at aflevere, hvad der jo for dem er fortrolige oplysninger.
Det er en ret generel regel, som bestemt også som standard gælder ledelsen. Jeg vil mene alle offentligt ansatte har fortrolighed om viden de opnår (børnehavepædagoger må ikke fortælle om problemforældre - skattefolk ikke om folks skat - og advokatkontorer og alle den type har det som total standard)
Specifik viden om virksomheden man har fået som ansat om ting der overordnet er helt fortroligt medens man er anset - kan man ikke bare lade gå videre, men generel viden, kunne fra markedet, salgsevner, IT generelt o.s.v - det kan de ikke stoppe dig ï
vh