Jeg overvejer at tilbyde en service til forskellige webshops, hvor de enkelte webshops kan linke til denne side mod betaling. Derfor har jeg brug for at kunne styre og tillade, hvilke webshops, som har tilladelse til at sende deres besøgende til hjemmesiden og lukke ned for de webshops, som bruger siden uautoriseret. De besøgende skal ikke vide, at der foregår en valideringsproces inden besøget tillades. Derudover skal man også have mulighed for at ændre logo dynamisk afhængig af referrer-url´en, således at når webshop A´s besøgende kommer til siden, så vil A´s logo fremgå etc. Jeg ved at alt kan lade sig gøre, men er det en "dyr" proces? |
Styre linkning til en speciel hjemmeside.
Dog skal det lige sige at man kan omgå systemet hvis man har den nødvendige tekniske indsigt til at forfalske en http header. (hvilket de færreste brugere aner hvad er) |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Men det er et meget intresant koncept at man skal betale for at linke _til_ dig , kan du løfte lidt mere af sløret for projektet? Jeg vil ikke mene det er videre dyrt, det kan vel i en nogenlunde fornufig størelse (med en håndfuld statiske sider og automatisk template udskiftning) for omkring 10.000kr af en effektiv programmør :) |
Hej Anders og Mikkel. Tak for super svar begge to. Selve siden har jeg egentlig på plads vil jeg mene, men jeg mangler lige den smarte feature, så jeg kan styre, hvem der må linke til siden eller ej og lige det der med logo også. Og til Mikkel vedr. ideen, så kan jeg ikke løfte så meget af projektet endnu, men vil formentlig skulle bruge en teknisk partner, som kan drive det i fremtiden. |
Hvis jeg bruger en proxyserver, mon så ikke jeg ret let kan snyde dit system? :-( |
|
Hej. Jeb: http-referrer. Hvis der er behov for en mere avanceret metode som også åbner op for flere muligheder i samme kategori - kan det også løses vha session cookies og ved at kunden peger et subdomæner f.eks. linkpartner.kunden.dk ned i jeres server (det sidste for at jeres server skal have rettighed til at læse subdomæne session cookies som jeres kundes side har lagt) Hvis altså min kringlede forklaring gir mening for andre end mig :) . Med venlig hilsen Annders |
Man kan iøvrigt let linke fra en side til en anden uden at sende refferer - men det kommer selvfølgelig an på din foretningsmodel om dette forhold er et problem. |
Hej Jeg prøver lige at udpensle ideen en lille smule mere. Jeg vil gerne stille viden/services til rådighed for andre virksomheders kunder. Denne viden ligger på min server i form af en hjemmeside. Denne viden og services betaler man så et månedsgebyr for at kunne stille tilrådighed for sine kunder på sin egen hjemmeside. Omkring specs, så er det tidligere blevet nævnt, at jeg skal kunne styre adgangen til hjemmesiden (uautoriseret adgang skal kunne overvåges og efterflg. pudses advokater på ;o) Derudover skal hjemmesiden dynamisk tilpasse sine logoer altafhængig af, hvorfra hvilken virksomhed de besøgende kommer fra. Men ellers tak for de gode svar. Jeg har lige en stand til en kundeservicekonference, som jeg skal have klar før jeg går videre med ideen. Tak for hjælpen gutter. Vi tales ved |
|