Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min leverandør vil åbne en dansk webshop - Hjælp!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Min udenlandske leverandør af et produkt har kontaktet mig med henblik på at åbne en dansk webshop med alle hans varer (flere hundrede varenumre), og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål.

Historien kort fortalt: Leverandøren er et større hollandsk firma som i forvejen har webshop i flere lande i EU. Herunder Belgien, Frankrig, Polen, Tyskland og England. Alle disse webshops ser ud til at være lavet i samme system. De ligner i hvert fald hinanden meget, bortset fra valuta og navn.

Han foreslår at de leverer hjemmesiden, hotel og domæne, så jeg kunne forestille mig at han tænker på at den danske webshop skal være en del af samme pakke som de andre webshops. Ydermere tilbyder de at alle varer sendes direkte til kunden fra deres lager, så jeg ikke behøver et varelager i Danmark. Jeg har også givet udtryk for at jeg ikke har økonomi til et varelager. Jeg antager at han også får betalingen for varen direkte.

Han vil så gerne have mig til at oversætte det hele til dansk, hvilket for mig ikke er noget problem. Ydermere påtænker han at jeg skal være den daglige drift og danske kontakt, så kunder kan få hjælp og vejledning i tilfælde af spørgsmål.

Alt dette lyder rigtig fint i mine øre, men da jeg ingen erfaring har med webshop spørger jeg herinde om der er noget jeg skal være opmærksom på.

- Det er endnu ikke aftalt hvordan jeg skal honoreres i projektet. Hvordan vil I foreslå at det gøres op? Provision? Hvordan får jeg betalingen?

- Hvis han modtager betalingen, hvordan gøres det så med dansk moms osv. Vores kunder er både private og erhverv.

- Er der nogen faldgrupper?

- De har en hollandsk betalingsudbyder http://www.buckaroo.nl/ . Kan et dansk dankort tilknyttes det eller skal man lave noget andet for at det virker?

Jeg søger generelt gode råd og forslag til hvordan dette kan gøres bedst og mest korrekt. Jeg håber der sidder nogen derude som har kendskab og/eller arfaring med lignende.

Håber nogen kan hjælpe. Jeg er lidt på bar bund, men jeg ser det som en spændende mulighed.

Vh Per

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ikke nogen der kan hjælpe? Jeg skulle nemlig gerne give svar i dag.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per. 

Som udgangspunkt går du jo fra at være selvstændig, til mere eller mindre at være ansat i den hollandske afdeling. Det skal du jo nok gøre op med dig selv - om det er det du vil. 

Mht. oversættelse mv. så skal du naturligvis gøre det - men du skal passe på, at leverandøren ikke smækker med døren efterfølgende og så selv driver shoppen videre.  

Har du en eksklusivaftale på hans produkter i Danmark?

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Tak for dit indlæg.

Jeg har ingen interesse i at være ansat. Jeg håbede på en løsning hvor jeg fortsat kunne være selvstændig. Er der nogen forslag til hvordan det kan løses? Kunne en løsning være at sende ham en regning på min andel af det månedlige salg? Jeg har endnu ikke sagt endelig ja til betingelserne, så der er mulighed for at ændre lidt i det, hvis det kræver det.

Jeg kan godt se det med at jeg udføre et stort stykke arbejde, hvorefter han smider mig ud. Det ville være kedeligt. Kan jeg sikre mig mod det eller er det et tillidsforhold? Jeg ønsker jo heller ikke at stille mig på bagbenene.

Jeg har ingen eksklusivaftale med ham. Jeg aner faktisk ikke hvad det er. :-)

/Per

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kunne en franchise aftale være løsningen.

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

UPDATE: Leverandøren fortæller mig at butikken vil være mit firmas butik, men med deres platform og på deres domæne, så deres varer fremgår og de kan afsende efter bestilling.

Betalingssystemet skal jeg oprette og jeg skal tage imod betalinger, hvorefter han vil fakturere mig indkøbsprisen for ordren. Han mener at kunden hellere vil betale til et dansk firma, hvilket jeg godt kan følge.

Så bliver det vel også nemt med moms osv. Jeg tager dansk moms i min webshop og han fakturere mig uden moms da det er indenfor EU. Er det korrekt forstået? Dette bogføre jeg vel som erhvervelsesmoms og medregner i min salgsmoms?

Lyder dette som en løsning der er holdbar? På forhånd tak!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)