Hej Amino’er, tak for et fedt forum!
Jeg vil lige starte med at fortælle at vi er to unge gutter bag den her profil, Rasmus der er i lære som Art Director, og mig selv, Torben, der har en lidt-af-hvert baggrund, og i øjeblikket studerer jeg med henblik på at blive it ingeniør.
Dette er en fritidsbeskæftigelse for os begge to, og det bliver det ved med at være et godt stykke tid endnu. Hvem ved?
Vi har fået blod på tanden for at komme godt igang med vores nye virksomhed, hvor vi primært vil satse på at sælge Facebook applikationer.
Vi vil også udbyde grafisk arbejde, som visuelle identiteter, webdesign, plakater, promoveringsmateriale og lignende.
Firmaet hedder BENJAMINN, og vores midlertidige hjemmeside som Rasmus lavede et par måneder før der rigtigt kom fart på, findes på www.benjaminn.dk
Den vil vi lave en midlertidig opdatering på snart i et nyt design, men ikke noget vi vil bruge for meget krudt på da vi vælger at smide alt vores energi i at forhåbentligt komme til at lave en masse fede Facebook applikationer snart.
Vi har igennem det seneste halvandet års tid lavet mange opgaver for venner og bekendte med virksomheder, og vi har efterhånden tilegnet os en del erfaring. Vi har cirka lavet 10-12 Facebook applikationer, hvoraf 7-8 af dem har været konkurrencer, nogle af dem hvor folk skulle uploade et billede og så kunne andre folk stemme på dem.
Vi gør det med liv og sjæl, og sørger for at applikationer bliver så gennemførte vi overhovedet har mulighed for.
Det er nu kommet så vidt at Rasmus igennem hans arbejde har skulle lave et par konkurrencer for nogle, hvor han har lavet det grafiske arbejde, og så har jeg sørget for at få alt det tekniske til at fungere. Resultaterne er blevet utroligt gode, og den ene er lige blevet lanceret i dag, og har givet en voldsom aktivetet i likes og omtale allerede. Dette kan jeg vende tilbage med mere data på om et par dage når vi kan se dem på Facebook.
Vores virksomhedskoncept går ud på at det skal være nemt, simpelt og ikke mega dyrt at købe en rigtig god applikation til Facebook. Med et virkeligt eksklusivt design, utrolig nem brugervenlighed og et hav af mulighed for at tilpasse funktioner efter ønske.
Prisen skal være fornuftig, og dette kan vi gøre fordi at vi tager et projekt af gangen, er to om arbejdet, og har ikke de store omkostninger ved at lave disse ting.
Vi sørger endda også for administrering af applikationerne, samt hostingen.
Hvis man køber en applikation der har en medfølgende database, i form af enten en konkurrence, nyhedsbrevstilmelding eller lignende, vil man få denne leveret som en CSV fil.
Vi giver også mulighed for at få nogle indblik i applikationen, eller tilføje en Google Analytics kode så det er muligt for kunden selv at tracke alt hvad der foregår.
Et salg kommer til at foregå ved at kunden fortæller os hvad de ønsker, enten ved et møde eller over telefon/skype. Vi kommer derefter med en pris på opgaven, og accepteres denne, fremsendes eventuelle logoer i relevante filtyper, og så går vi i gang med at designe applikationen. Når den er designet færdig, og vi har kigget på hvordan vi kan tilpasse den kundens behov med de ønskede funktioner, sætter vi den i test-mode på en demoside på Facebook. Når applikationen er færdig og kunden er tilfreds, betales der for applikationen. Når pengene er gået ind på vores konto, installerer vi applikationen på siden, og gør medarbejderne til med-administratorer på applikations-indstillingerne, så de har bedre mulighed for at lave nogle små-ændringer i den.
Vi sørger selvfølgelig også for at den er klar til mobil visning, iPhone, Android, Windows Phone osv., uanset indhold.
Af referencer kan vi af forretningsmæssige årsager på grund af Rasmus’ arbejde, ikke linke til applikationerne her, men vi kan vise noget af det grafiske arbejde han ellers har præsteret:
Webdesign:
http://missya.dk/
http://sjørs.dk/
http://www.casa-as.dk/
http://www.frantzbernt.com/
Der ud over har vi også en del erfaring med at arbejde sammen, omkring generelt promovering og reklamemateriale, samt udarbejdning af menukort, brevlinjer og den slags.
Det eneste jeg sådan set lige har i tankerne omkring vores opstart, ud spørgsmål til udformning af en kontrakt. Hvordan i alverden skal jeg kringle sådan en?
Vi sørger for at produktet er som kunden vil have, før vi beder om betaling, og når betaling er modtaget, installerer vi applikationen på kundens Facebook side.
Har I nogle tips her?
Og hvad synes I om konceptet, er det helt hen i skoven?
Er der nogle ting vi skal være særligt varsomme med, når vi starter op?
Tak fordi i læste med, fortsat god aften