Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne + Registreret varemærke - Er dette en god løsning?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har i tankerne om at starte et nyt affiliate-website om et produkt, hvor jeg ønsker at benytte produktnavnet i mit domæne. Jeg er klar over, at det er et registreret varemærke, og at jeg derfor ikke må benytte det. Jeg er derfor nået frem til et evt. alternativ.

Hvis vi nu tog iPhone 5 som eksempel, ville man så kunne få nogle problemer ved at benytte domænenavnet www.phone5-info.dk fremfor www.iphone5-info.dk? Jeg ved godt, at der er rigtig mange, der tager chancen og bruger registrerede varemærker i deres domæner, men den chance vil jeg ikke tage.

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:22

Hej Martin,
jeg tror der skal rigtig meget til før æblefolkene gider gøre noget ved det - deres navn indfør jo ikke direkte i dit domæne. Så det ville jeg slet ikke være nervøs for.

Mvh.
Thomas

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 17:25

Hej Thomas,

Tak for svaret. Det var nu også bare ment som et eksempel. Men hvis man nu valgte www.phone5.dk som ikke er et registreret varemærke, burde der da ikke være nogen problemer? :-)

Venlig Hilsen
Martin Dyrhøj

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:27

Glem keyword i domænenavnet. Find et kort og godt klingende navn. Det får du væsenligt mere ud af på sigt.

Jeg mener dit eksempel kaldes domain squatting, hvilket ikke er "tilladt".

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:29
Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 17:33

Karsten Sønderup Hansen:

Glem keyword i domænenavnet. Find et kort og godt klingende navn. Det får du væsenligt mere ud af på sigt.

Jeg mener dit eksempel kaldes domain squatting, hvilket ikke er "tilladt".

Hej Karsten,

Det kan godt ske, at det bliver den løsning, jeg vælger. Jeg har dog været så heldet at  finde frem til en mail, jeg kan kontakte firmaet bag produktet. Så jeg prøver at skrive en mail, om det kan lade sig gøre at benytte det ønskede domæne.

Tak for hjælpen og fortsat god søndag

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)