Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg huske ved start af webshop?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 36
Fra  Lookatusnow.dk Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er så småt i gang med at starte egen webshop. Jeg er bare ikke ekspert i det hele, og ønsker derfor nogle eksperter som kan lave en liste over de ting jeg skal have på plads og skal huske før min webshop er lovlig og den kører som den skal.

F.eks. CVR, SKAT, MOMS, bogføring, stregkoder, fragt osv osv..

Jeg har fundet webshoppens navn, og jeg har et lager herhjemme da det er bedst for mig. Jeg er ung, men har en god opsparing klar og er klar til at tage fat. Jeg skal i starten sælge mode sko til mænd/drenge i alderen 14-30 år. Jeg importerer både fra indland og udland, så er der noget jeg skal huske der? - Eller skal jeg bare kontakte mærket, og forklare hvem og hvad jeg laver og hvad jeg vil købe hjem.

Det ville være RIGTIG dejligt hvis der er nogle der vil lave en lang liste, over alle de ting jeg skal have parate og skal gøre.

- Tusind tak på forhånd 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

husk at tænke over hvordan du vil få kunder - der kommer nemlig ikke nogen i din shop bare fordi den er online! det er et stort arbejde at skabe trafik!

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 36
Fra  Lookatusnow.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for dit svar.

- Jeg har styr på markedsføring og SEO. Det er klart et mindste problem, og trafik til siden har jeg gode ideer til hvordan :)

Men tak for svaret  

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk at ligge penge til side til moms.

Hav styr på regnskab

Lav en plan for dine overordnede mål og hvordan du når dem, få det delt op så det er nemmere at overskue.

Du behøves ikke kigge på det hver dag men en god hjælp til at have noget at gå efter.

Lig en plan og stol på dig selv, lad hver at lav alting om bare fordi det ikke går godt i 3 dage.

Skal du ændre noget så småting af gangen så du kan styrer det.

Held og lykke!
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Olina:
Husk at ligge penge til side til moms.

Hav styr på regnskab

Lav en plan for dine overordnede mål og hvordan du når dem, få det delt op så det er nemmere at overskue.

Du behøves ikke kigge på det hver dag men en god hjælp til at have noget at gå efter.

Lig en plan og stol på dig selv, lad hver at lav alting om bare fordi det ikke går godt i 3 dage.

Skal du ændre noget så småting af gangen så du kan styrer det.

Held og lykke!


Glemte lige:

Vedr indkøb fra udland hav styr på told regler, få hjælp herinde eller kontakt skat de kan også hjælpe dig gratis og er opdateret.

Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 36
Fra  Lookatusnow.dk Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Olina

Tak for dit svar.

Hvor mange penge snakker vi? Og hvorfor skal jeg huske at ligge dem til side?

Jeg har tænkt mig at bruge https://billysbilling.dk/ som regnskab. Er det fint nok?

Mvh Sander 

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fordi så står du ikke over skal finde dem andet sted når du skal betale din moms .

Det er ikke som sådan nødvendigt det kommer an på hvor godt du styrer din økonomi, det er bare et forslag til at holde styr på det.

Men det er rart at de ikke er blandet med firmaets penge, så kan du også se hvad du præcis har at gøre godt med.

Det er super vigtigt at moms bliver betalt til tiden.

Bruger det ikke man har hørt godt om det.

Det er et lille regnskab du har så der skal ikke så meget til.

Bare sørg for at der hele tiden er styr på indgående og udgående økonomi og så selvfølgelig moms.

Du kan jo trække moms fra på dine køb så de penge du ligger til side af din omsætning til moms vil du ikke skulle betale alt til skat, men bare sikre dig at de er der så du ikke står dagen før og skal lave regnskab og finder ud af der mangler penge til det.

Det fjerner en del stress og bekymringer så du kan fokusere på de gode ting som kundeservice og styre shoppen.
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Når 2 firmaer handler med hinanden er prisen altid plus moms = 25%

Så køber du noget til 1000 kr for du en faktura på 1000 kr + moms = 1250 kr.

Når du sælger noget i din shop er det i dit tilfælde mellem firma og privat kunde så momsen skal være med i prisen kunden ser på din hjemmeside.

Du skal derefter betale moms af det beløb du for ind på det køb, det skal i regnskabet trækkes fra den moms du har betalt da du fx købte varerne plus andre indkøb du har gjort i firmaet.

Så momsen fra alle dine udgifter skal du minus med momsen fra alle dine indkøb og det resultat du får skal du indbetale til skat.

Det gøres typisk i et selskab som dit hver 3 mrd.

Derfor en god ide at få styr på det fra starten og løbende.
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 313
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lookatusnow.dk:
Jeg importerer både fra indland og udland, så er der noget jeg skal huske der? - Eller skal jeg bare kontakte mærket, og forklare hvem og hvad jeg laver og hvad jeg vil købe hjem.

Det er vigtigt, at I bliver importregistreret, så I ikke bliver taget af tolden. Indland sker der ikke noget ved, og det kræver ikke noget, så vidt jeg ved.

Lookatusnow.dk:
F.eks. CVR, SKAT, MOMS, bogføring, stregkoder, fragt osv osv..

Hvis I er en virksomhed, skal I registreret som virksomhed. Det kan i gøre i på cvr.dk

SKAT skal i betale udfra jeres overskud. Husk at jeres vareforbrug osv. hører til jeres resultatopgørelse.

Omsætter I for mere end 50000, skal I momsregistreres. Hvis I på foran ved, at I gør det, vil jeg anbefale jer at gøre det, når I registrerer jer som virksomhed.

I skal huske varenummerID på alle varer, så det bliver nemmere for jer at holde styr på alt.

Fragt kræver ikke noget særligt. I kan selvfølgelig lave en aftale med Post Danmark, men et godt råd er at vente med det til I er sikre på I omsætter for mere.

Jeg vil anbefale jer at bogføre månedligt. Hvis I ikke har helt styr på det, skal I huske at der er ufattelig mange revisorer, som venter på netop nogen som jer, søger hen til dem!

Håber, det var en hjælp!

Mvh.

Kiranan Vijayakanthan

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)