Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butiks beliggenhed, med konkurrent tæt på - godt eller skidt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 14
Fra  Sikka Aps Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at åbne en butik, efter at have drevet en webshop i snart et år. 

I dag var jeg ude at se på nogle lokaler, samt "tælle mennesker" og beliggenheden (på Frederiksberg) må siges at være ret god. 

350 meter længere nede af vejen, på den modsatte side, ligger dog en butik der minder ret meget om den jeg tænker på at åbne. De har ikke samme mærker, men samme stil og kategorier af varer. 

Jeg tænker at det både kan være godt og skidt med en konkurrent tæt på. 

Godt fordi man har noget at leve op til, og måske vil man gøre sig ekstra umage. Godt fordi de handlende har mere at vælge imellem. Der ligger også mange tøjbutikker på samme gade, med diverse mærker modetøj. De så ikke ud til at mangle kunder i deres butikker, selv om man måske med det blotte øje vil mene de har ens tøj i brune farver ;-)

Dog tænker jeg også at det kan være skidt at vælge den beliggenhed. Det er første fysiske butik, så måske vil man gerne være alene i hønsegården? 
Vil ejeren af den anden butik få ondt i r*ven over konkurrencen, og bitche til sine nuværende kunder, som jo også meget gerne skulle blive mine kunder. 

Hvad siger I mon til denne problematik?

Skal jeg lede videre efter lokaler et helt andet sted ?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:34

Da vi skulle sælge vores ene butik, var én af de interesserede en malerforretning.

Vi er jo høflige mennesker, så vi fortalte dem at der ligger 2 andre i en radius af ca 200 m. og 5 - 6 stk. ialt i en radius af 500 meter. Det vidste de naturligvis godt, og de forklarede os høfligt, at de ikke åbnede en butik hvis der ikke lå nogle konkurrenter i nærheden. Jeg kan ikke huske den nøjagtige begrundelse, men det var i hvert fald hvad der fungerede bedst for dem. De havde forsøgt at være de eneste et andet sted, og den butik performede bare ikke godt nok, på trods af en god / synlig beliggenhed, hvor deres målgruppe reelt burde være.

Selvfølgelig skal du nok ikke forvente hverken at blive budt på kaffe, eller få reklame fra den anden butik, men mon ikke konkurrencen kan være god for jer begge?

Hvis ellers beliggenheden er den rette, og huslejen også er, og det hele i det hele taget stemmer økonomisk, så ville jeg ikke lade mig afskrække af at der ligger en anden. Det er jo heller ikke sikkert at hun er gode venner med alle, og en ekstra butik kan skabe mere synlighed for jer begge.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:14
Hvis man kan differentiere sig og trække kunder fra konkurrenter er det kun en kæmpe fordel at ligge tæt på sine konkurrenter.
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 09:23

Jeg synes klart det er en fordel, det kræver dog at du er på tæerne hele tiden så du kan differentiere dig fra

Tidligere hørte jeg at burger King altid åbnede op tæt på Mac donalds fordi de vidste at Mac d lavede et kæmpe research arbejde inden de åbnede et nyt sted, så burger King vidste kundegruppen kom der.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:00
Ja det er et godt eksempel.
Mc donalds og burgerking ligger stort set altid side by side.
Smart af burgerking.
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:16
bare se shoppingcentrene feks fisketorvet
Der er Telenor,3 og tdc naboer og genboer
Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 10:35

Jeg tror ikke det bliver et problem i Frederiksberg.

Havde det været i en lille provinsby med 5-10000 indbyggere havde det nok været et spørgsmål om hvem af jer der leverede den bedste service til billigste priser :)

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 11:05

Kort sagt:

Hvis du har en bedre kundeservice, butikken sær pænere ud ude fra, billige, så er det vidst kun en fordel. Jeg bor i Odense og i rosengårdscenteret er der da flere tøjbutikker der ligger lige ved siden af hindanden og Ekspert og Fona ligger lige overfor hindanden.

Mange hilsner

Mads

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)