Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan dette trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg har brugt nogle penge på at lave en hjemmeside, og den begynder så småt at give nogle penge tilbage via annoncer fra google.

Sidste år kunne jeg trække penge fra, for en virksomhed jeg havde, men siden er jeg ikke registret som virksomhed længere, og det var også en hjemmeside.

Nu er jeg kun en hobby virksomhed, og hvis jeg ikke har forstået en fra skat forkert, så hvis man regner med den bliver til noget, så kan den trækkes fra, er det rigtigt?

Det er ved at være 6 måneder siden jeg snakkede med ham, og det kan være jeg har misforstået ham, eller der er nogle regler jeg skal være opmærksom på. Kan heller ikke finde hans nummer, og hvis jeg tager på skattecenteret, siger ham medarbejderen, at jeg skal snakke med revisor om sådan noget.

Derfor vil lige høre jeres mening.

På forhånd tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er heller ikke lige til med et ja eller nej. Hvis det er for at drive en seriøs virksomhed, med en hjemmeside alene for det så er svaret ja - OM det er det, set i lyset af at du sidste år drev virksomhed der trak hjemmeside fra og så lukkede - nu igen en hjemmeside der så småt .... osv - er ikke til at svare klart på, for det er  ganske meget en bedømmelses sag

Jeg vil dog i alle fald mene, at i det omfang du har indtægter fra siden og disse er skattepligtige og opgives korrekt, så kan du trække udgiften fra. Hvis, som du beskriver det, at det er en hobby, der samtidigt giver lidt indtægt - så kan du max trække udgiften fra i indtægten og ikke trække udgiften fra i anden personlig indkomst. Du skal ha ført klart regnskab for den, og der er naturligvis ikke noget med momsfradrag.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)