Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man billig lokale til resturant?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 04:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan finder man billig lokale til resturant hvis man gerne vil have noget billig lort/falde færdig ejendom som skal sættes istand helt fra bunden, og meget gerne må være i centrum af Århus og have tilhørende haveareal?

har en fed ide med at lave en resturant, vin-butik, bager, gårdbutik osv. i et.. og der skal være en have omme bagved hvor der kan dyrkes urter og nydes måltider osv.

kan man evt. leje en kælderlejlighed og gøre det med den hvis man nu ikk kan finde nogen faldefærdig ejendom i byen? hvis man altså går på kompromi med det med baghaven..

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at dit indlæg virker lidt om man så må sige - undskyld udtrykket - selvmodsigende. Du skriver, at du gerne vil finde "noget billigt lort / faldefærdig ejendom, som skal sættes i stand helt fra bunden og med tilhørende haveareal"

Jeg går udfra, at du vil leje, og ikke købe? Du vil altså til at i standsætte en anden mands ejendom, så du kan drive restaurant. For hvilke penge, og hvem scorer værdiforøgelsen af lokalet, det gør udlejer.

Jeg synes endvidere at du virker lidt - "huhej - her kommer Jeg, af banen af banen, her kommer banan'en" uden at fornærme dig. Jeg HAR været i restaurationsbranchen på sidelinien, både som ven og kæreste - det var godt nok kun en restaurant, hvor der blev solgt almindeligt mad - men belive me - det ER hårdt, og du skal løbe fucking stærkt. Desuden kræver det enormt meget, økonomisk, personligt, psykisk og fysisk, og medmindre du er en dreven hotel eller værthusrotte, synes Jeg du spænder buen for vidt - hvor kommer kombinationen "bager og vin" ind henne? Når de fine fruer fra Marselisborg, lige skal have ét enkelt sten ovns bagt Filone flute med hjem, som de kan nyde sammen med den chateau lafitte årgang 1939 du lige har solgt til dem, efter de har spist foie gras og trøfler hos dig, inden de slutter af med at købe æg fra frilandshønsene som min nabo her fra Thy har leveret til dig? Glem det koncept champ. :) Det er umuligt at få op at stå. Lav en aftale med nogle landmænd rundt omkring, lej et lille lokale, og sælg nogle virkeligt gode og sunde rå-varer, gårdbutik idéen er super fin, tror jeg - du kan eventuelt kombinere den med salg af diverse italienske og spanske specialiteter, såsom lufttørret serranoskinke, spanske tapas, friske oliven, og så kan du jo selv købe noget brød hos en special- bager og sælge for nogle få kroner mere end du selv har givet. Du sparer en formue - gårdbutikken kræver ikke at du binder en formue i rå-varer som du skal gøre med restauranten, osv. Sæt en annonce i avisen, opret profil på boligportalen, søg i den blå avis, tag eventuelt et foto af dig selv, og som salgstekst, kan du skrive nogle linier af dit fremtidige forretningskoncept, og ved prisen, kan du skrive hvad du forventer at kunne overkomme i husleje! Det hjælper rigtig meget at sætte et eller flere fotos af dig selv på, ved jeg - sådan gjorde min eks og hendes far, da de begyndte. Mange vil gerne se hvorvidt vedkommende er ordentligt, osv.

Men held og lykke, og Jeg håber at du kunne bruge / tåle at læse mit indlæg!

Kritik, og når den er konstruktiv, er sommetider god.

Mvh Peter

Fra Nørager
Tilmeldt 2. Nov 11
Indlæg ialt: 244
Fra  Tinglyseren.dk Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du evt. Købe et hus hvor der pt er grill og bolig, men kan godt indrettes til noget af det du skriver.
Der er lidt have til også.

Tinglysning af dokumenter tilbydes - f.eks. skøder, skifteretsattester, bodelinger osv.

Se mere på www.tinglyseren.dk

Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke at jeg modsiger mig selv.. er både villig til at fremleje eller at købe.. men som du selv siger, hvis det er noget gammelt lort er det nok bedre at købe det og så bygge det op så man evt. kan få nogle penge igen hvis man en dag sælger det igen nystandsat..

hvor ville du foreslå at fremføre din idé så? i en kælder lejlighed?

og hvis man lejer en kælderlejlighed kan man så få lavet egen indgang til butikken? for folk kan jo typisk ikke komme ind af hovedindgangen (det er jo kun beboerne i boligblokken som har en nøgle)

eller skal man ud og købe et gammelt butikslokale? er det dyrt? hvor finder man det henne?

Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

kan du ikk sende nogle billeder og info til min mail: daniel.grinderslev@hotmail.com så kan jeg da lige se hvad det er du har

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)