Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance ved siden af fuldtidsarbejdet - hvordan gør I?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder fuld tid som marketing- og kommunikationsansvarlig, men har i de sidste par måneder arbejdet freelance som journalist på et magasin. Jeg skriver artiklerne om aftenen og i weekenderne, og det fungerer fint. Jeg har altid haft lyst til at være selvstændig, så det har givet mig blod på tanden nu. Derfor overvejer jeg at skaffe mig flere freelanceopgaver og på sigt blive selvstændig inden for kommunikation og markedsføring.

Jeg forestiller mig dog, at det kan blive temmelig kompliceret at have kundekontakt, da jeg ikke synes det er passende at snakke med kunder i den arbejdstid, som mit faste firma betaler for. Hvordan har I, som er startet ud ved siden af jeres alm. arbejde, håndteret det? Hvornår kastede I jer ud i at være 100% freelancere?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 20:19

Der er nok rigtig mange praktiske løsninger på det at være selvstændig ved siden af sit fuldtidsjob. Nogle vil sørge for et telefon/mailsystem, der klart oplyser, at man kun er til rådighed i et begrænset antalt timer om ugen. I den anden grøft vil der væren nogen, der uden skrupler bruger arbejdsgiverens timer på at tale/maile med kunder i egen "butik".

Personligt ville jeg allerførst klare det af med min arbejdsgiver, om det er ok at have egen virksomhed ved siden af jobbet. Og så finde nogle rammer, som det kan fungere i.

Vi klarede det selv ved at den ene af os gik helt "selvstændig" og passede telefoner m.m. mens den anden beholdt sit fuldtidsjob og skaffede penge til huse. Det var 100 % afklaret med arbejdsgiveren, at vi ahvde et firma derhjemme, men at der var vandtætte skodder mellem ansættelse og den selvstændige virksomhed. Efter et par år kunne jobbet siges op og vi er nu selvstændige begge to på 10. år.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:26

Hej Karla

Jeg driver virksomhed ved siden af mit fuldtidsjob. Og jeg tager bare imod Mails,Skype, og andre værktøjer i stedet for telefon. 

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)