Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man forholdsvis enkelt tilbageføre/fortryde køb via paypal ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har en kunde som lige har sendt mig penge via Paypal, selvom jeg udtrykkeligt bad om betaling via bankoverførsel.

Kan kunden forholdsvis enkelt få beløbet retur ? ( uden af involvere mig )

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 14:54

Han kan skrive til paypal og bede dem om at sende pengene tilbage. Men det nemmeste er at du logger ind på din paypal konto og trykke refunder knappen ved siden af betalingen.

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 14:55

Hvis din kunde har sendt penge til dig, skal du gå ind i din PayPal konto og give kunden et "refund" på det fulde beløb. Så vil pengene blive tilbageført til kundens konto.

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13

Jeg tror du spørger, om kunden kan trække betalingen tilbage uden at du bliver involveret, og det kan han ikke. Hvis det du leverer ikke er som aftalt, kan kunden rejse en dispute i Paypal og og kræve pengene tilbage, og du vil blive involveret, og der vil skulle ske retur af det fejlbehæftede, og til da vil betalingen være låst for jeg begge.

Som kunde bruger jeg meget nødigt bankoverførsel, for der er ingen som helst sikkerhed for at man overhovedet får leveret varen, og pengene kan ikke returneres, så bankoverførsel, det er noget jeg bruger til mine nærmeste venner og ALDRIG i forretningssammenhæng til en forretning jeg ikke kender godt.

Sammenlign paypal lidt med kreditkortbetaling, hvor man kan kræve penge retur hvis ikke der leveres som lovet og tænk på at langt største delen af alle Ebay handler kører via Paypal, og varer og penge skifter helt generelt hænder helt uden problem

Jeg synes, hvis du driver E-handel, at du skulle overveje helt officielt som minimum at tilbyde paypal betaling og ellers tilbyde kreditkortbetaling via dankort og visa

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:13

hmm,, ok

ja helt præcis så tilbød jeg kunden at betale med enten kreditkortet eller bankoverførsel, da jeg ikke benytter paypal.

jeg kan ikke huske nogen koder, og generelt gider jeg ikke bruge tid på det.

Dvs. jeg ikke kan logge ind og gøre nogetsomhelst :)

Nu sendte jeg en mail for at få gensendt koder mv. , men de skriver retur at jeg skal ringe til dem på 00 353 xxxx , og oplyse diverse kontonumre - det har jeg ikke tænkt mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22

Det er ret forståeligt at de ikke bare vil fremsende koder i en email - så det er altid let besværligt at glemme sin paypal eller bank kode for den sags skyld - men held og lykke med det, og som nævnt, hvis varen er i orden, så går pengene jo igennem uden videre vrøvl. Lader du stå til, og ikke leverer, ja så vil der komme en dispute og din kunde vil blive sur, men efter tid få sine penge igen og du har jo ikke givet paypal som mulighed, så det må han vel om, du vil bare nok miste ordren og ham fremover + få en intern anmærkning i paypal når de spørger dig, hvorfor du slet ikke leverede. Rigtigt mange bruger jo med fordel paypal som en option, så overvej det trods alt, langt det meste går godt og leverer du OK så får du pengene

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:37

kunden har alleredet anmodet om tilbageførsel via paypal, og bestilt på nyt med kreditkort , så det går nok.

Muligt andre er glade for paypal - jeg har bare ingen interesse i at benytte dem.

Uanset, tak for hurtige svar.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)