Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdstøj

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51

Anette Sand har skrevet en meget fin artikel om det
anettesand.dk/2007/kl%c3%a6dt-pa-til-jobbet-%e2%80%93-om-arbejdst%c3%b8j-og-profilbekl%c3%a6dning/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31

Du må definere bedre - hvis vi taler om lidt profilbeklædning så vil svaret være et klart nej til nogen form for afskrivning - hvis vi taler om, at du arbejder med asbestsanering, så vil du kunne trække maske osv fra. Taler du almindelige jeans til at gå med som elektriker, så regn med nej. Lidt billigt sagt, så HVIS du stadgit kan bruge det privat - så går den aldrig med fradrag for arbejdstøj i enkeltmandsvirksomhed, logo eller ej - det skal være helt nødvendigt sikkerhedstøj o.l. -  men Ja AS artiklen dækker jo fint

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Dec 12
Skrevet kl. 22:44

sådan set bare et par t-shirts med Firma oplysninger/logo på til max. 100 kr. stykket :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50

Oliver Gade:
sådan set bare et par t-shirts med Firma oplysninger/logo på til max. 100 kr. stykket :-)
Ikke dyrt, men der er ikke spor fradrag for det. HVIS du har ansatte, og du giver dem T-shirts med tydelige firmaoplysninger OG kræver at de bruger dem altid i firma sammenhæng og aldrig uden for - OG gør samme selv, så ville du nok ikke få bøvl, men til dig selv NEJ.

vh

Tilmeldt 22. Dec 12
Skrevet kl. 23:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak for svaret :-) 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 00:14

Jeg låner lige tråden...

Jeg er selvstændig vognmand. Dvs at jeg som hovedregel ikke kan trække mit arbejdstøj fra (bortset fra sikkerhedssko).

Men jeg har en kontrakt med en kunde, som kræver, at jeg bærer tøj med deres logo på, når jeg kører for dem - og som jeg selv skal købe. Kan jeg så heller ikke trække det fra??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30

Jo det vil jeg faktisk TRO hvis det fremgår af kontrakten helt klart, at du skal ha deres logotøj på, (det er nok ret usædvanligt det eksempel, for normalt ville de vel stille tøjet til rådighed også) men sikker er jeg ikke, for det er jo klart, at det samtidigt sparer dig for at bruge dit private tøj - så jeg lytter spændt med om en revisor har svaret?

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 01:13

Det sjove er at der for nogle år siden var en sag hvor "aqua Lene" fik underkendt fradrag for hendes scenetøj (til trods for at det eneste andet sted tøjet ville kunne bruges var hjemme i soveværelset eller i en svinger klub)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:18

David Brodin Larsen:
Det sjove er at der for nogle år siden var en sag hvor "aqua Lene" fik underkendt fradrag for hendes scenetøj (til trods for at det eneste andet sted tøjet ville kunne bruges var hjemme i soveværelset eller i en svinger klub)
Ja det er jo godt eksempel på hvor vanskeligt det er for enkeltmandsvirksomheder at få fradrag for eget "arbejdstøj" - når det ikke udleveres til ansatte med krav til brugen

Generelt set er arbejdstøj, logo eller ikke, eller scenetøj/soveværelsestøj/swingerklub uniform -  svært at få fradrag for i en enkeltmandsvirksomhed hvis ikke sikkerhed er involveret.

vh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)