Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed i Alperne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Worldwide
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra drøm til virkelighed

Hej Amino

Jeg har længe gået med en drøm om at starte virksomhed på et ski Resort i Alperne.

Derfor har jeg gennem flere år befundet mig en del i alperne i vinter halvåret og det var her jeg fik og udviklede ideen til min virksomhed.

Virksomheden kræver butikslokaler.

Jeg har kigget en del på destinationerne Iscgl, Bad gastein og St. Anton i Østrig

Nu står jeg med en færdig forretnings plan i den ene hånd, og en samarbejdspartner i den anden hånd, og følgende spørgsmål:

Hvordan etablerer man virksomhed i Alperne/Østrig?

Findes der firmaer der kan "tage sig af"/hjælpe med etablering?

Hvordan er skatte reglerne for danskere i udlandet?

Kan det svare sig at blive udenlands dansker?

Nogen der generelt kender til virksomheds drift i Østrig eller Alperne?

Nogen der kender til erhvervs udlejning i Østrig? Markedet virker meget rodet og uoverskueligt!

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak.

Mvh. Christian

Tilmeldt 2. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:42

Hej Christian, hvs du finder nogle gode links må du meget gerne poste dem her. En kammerat og jeg går også med tanker om at starte virksomhed i Østrig.

Malthe

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 03:54

Hej Christian.

Som udgangspunkt vil jeg lige sige, at jeg nok ikke tror du har en fuld forretningsplan klar, for størstedelen af dine spørgsmål skulle gerne være besvaret i den, da det omhandler helt fundamentale ting. Men skidt nu med det.

Hvis du vil starte virksomhed i Østrig, skulle der ikke være nogle komplikationer ved, rent skattemæssigt, mener ikke der er den store forskel fra DK og dernede. Men du skal være opmærksom på, at de lokationer du nævner, er meget attraktive skisportssteder og derfor kræver en solid likviditet for at kunne gennemføre.

Mener stadig at forskerordningen eksisterer, så der kan være en fordel for dig, hvis du kan holde det kørende i minimum 5 år og så vende tilbage til DK, hvor du så har lavere skat herhjemme, så på den måde kan det vel betale sig at være udenlandsdansker.

Det ville nok være en god idé for dig at tage kontakt til ambassaden dernede, for yderligere afklaring i forhold til dit projekt, de kan svare dig klart og koncist og så er du sikker på at dine oplysninger kommer fra en pålidelig kilde.

Jeg vil ønske dig held og lykke med det og et godt nytår.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 12:53

Jeg ved ikke om du nogensinde kom videre med etablering i Østrig. Jeg er interesseret i hvid du gjorde.

Hvis det stadig er en drøm der ikke er realiseret så er Ambassaden i Wien det første sted du burde henvende dig.

Jeg overvejer at flytte min produktionsvirksomhed til en by hvor jeg kan tiltrække unge skifanatiske ingeniører der vil arbejde som skibumser, men med noget mere udfordrende end servering - så de kan få first tracks og så arbejde eftermiddag/aften.

/jens

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 23:53

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)