Fra drøm til virkelighed Hej Amino Jeg har længe gået med en drøm om at starte virksomhed på et ski Resort i Alperne. Derfor har jeg gennem flere år befundet mig en del i alperne i vinter halvåret og det var her jeg fik og udviklede ideen til min virksomhed. Virksomheden kræver butikslokaler. Jeg har kigget en del på destinationerne Iscgl, Bad gastein og St. Anton i Østrig Nu står jeg med en færdig forretnings plan i den ene hånd, og en samarbejdspartner i den anden hånd, og følgende spørgsmål: Hvordan etablerer man virksomhed i Alperne/Østrig? Findes der firmaer der kan "tage sig af"/hjælpe med etablering? Hvordan er skatte reglerne for danskere i udlandet? Kan det svare sig at blive udenlands dansker? Nogen der generelt kender til virksomheds drift i Østrig eller Alperne? Nogen der kender til erhvervs udlejning i Østrig? Markedet virker meget rodet og uoverskueligt! Håber i kan hjælpe, på forhånd tak. Mvh. Christian |
Hej Christian, hvs du finder nogle gode links må du meget gerne poste dem her. En kammerat og jeg går også med tanker om at starte virksomhed i Østrig.
Malthe