Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag i enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen :-) 

Man kan fradrage 0,51 kr. pr. kørt kilometer, når man anvender cykel i virksomheden. Jeg skal starte enkeltmandsvirksomhed og skal cykle rundt til mine kunder. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, jeg håber i kan svarer mig på. 

1. Hvordan gør jeg med fradraget? Det skal vel bare noteres i en rubrik på selvangivelsen? hvad med forskudopgørelsen? 

2. Skal jeg fører kørebog, ud fra en cykelcomputer? (Ligesom man gør med bil)

----

3. Kan man løbende ændre i forskudopgørelsen? alt efter hvordan jeg regner med overskuddet i virksomheden bliver ? :-)

på Forhånd tak for hjælpen :-)

Mvh. Oliver 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 13:31

Det skal behandles ligesom en bil, du har en konto i dit driftregnskab der hedder "kørselgodtgørelse cykel" debet, kredit privatforbrug.

Ja du skal føre kørebog

ja du kan ændre forskudsopg, men gør det når du er nået halvvejs i året, ellers bliver skat træt af digSmile

Tilmeldt 22. Dec 12
Skrevet kl. 13:52

Okay tak ;-) super forklaring. Men dvs jeg skal deb kørselsgodtgørelse og kred privat forbrug, med antal km ganget med 0,51 når året er omme ?
Efter det er gjort skal beløbet angives på selvangivelsen ?
Så der skal ikke hæves penge fra banken til mig for godtgørelse vel ?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 13:58

Det skal ikke angives på selvangivelsen, da du jo trækker det fra i dit virksomhedsregnskab, hvorved dit overskud bliver mindre, der behøves ikke at hæve penge i banken. Hvis du gør kredit bank debet privatforbrug.

0,51 kr gange kørte kmm ok

Tilmeldt 22. Dec 12
Skrevet kl. 14:01

Okay men ville man ikke kunne lade være med at registre det i regnskabet, og så bare angive på selvangivelsen ?
Mener jeg læste et sted at man skulle gøre det i enkeltmandsvirksomhed ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52

Nej du skal via regnskabet - som en skattefri hævning til dig selv - du får derved som beskrevet en udgift i selskabet og dit overskud som du betaler skat af, går derved ned. Du hæver beløbet eller kører det over i det som hedder mellemregning - gæld til indehaver i status hvis du ikke vil hæve det. Det afgørende er, at du jo derved får omkostningen trukket fra dit overskud. Du kører ikke nogle af dine omkostninger i virksomheden som fradrag på selvangivelsen - alt via regnskabet som føres efter årsregnskabsloven

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)