Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra aps til selvstændig?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg var lidt i tvivl om hvor dette indslag skulle postet.Så håber den ikke er helt skæv...

Jeg har været tømrermester med aps siden 2006, skal nu stoppe med håndværks delen, da min ryg desværre er ødelagt og nu er i fleksjob.
Da jeg godt vidste at min ryg ikke ville holde meget længere de sidste par år begyndte jeg at investere i div. små udlejnings ejendomme samt lidt engrossalg(webshop/badetøj) ved siden af.Det er så min plan at dette skal være mit fremtidige virke nu, da dette ikke er belastende for ryg osv.

Eftersom jeg ikke er i byggeriet mere ville jeg gerne enten lave et nyt aps  med nyt cvr/p-nummer eller blive selvstændig igen da jeg ellers stadig vil modtage div. affaldsgebyrer,gamle/nye kunder osv.og div opkrævninger fra myndigheder mv.

Spørgsmål:
Kan jeg lave et nyt aps og overføre div. værdier(kun ejendomme ca.5mill.)) og evt. opsparet underskud(ca.150-250.000) til nyt aps eller evt til selvstændig igen, dette vil være noget billigere med hensyn til revisor betaling iforb. med regnskabspligt med aps.

mvh
Lars

Obs: ejendomme er købt med partner og  ejes med 50% til hver.Partner er selvstændig i min andel i mit ekst. aps,

Mit aps har et optjent underskud fra forrige år men overskud i år pga ejendomme.

Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

retter lige:

Obs: ejendomme er købt med partner og  ejes med 50% til hver.Partner er selvstændig og min andel er  i mit ekst. aps,

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)