Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af eksklusive biler fra Dubai og omegn

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra århus
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej venner!

Jeg har læst lidt rundt omkring omkring Dubai og omegn, og set at der bliver efterladt utroligt mange biler der nede- fordi folk forlader landet pga. af gæld. bilerne bliver så solgt eller skrottet af politiet. Sidste år blev der efterladt 3.000 biler! jeg ved godt at ikke alle biler er lige spændende, men der må da være en god chance for at gøre et røverkøb?!

Jeg tænker at man kunne købe biler der nede og så sælge dem enten direkte til forhandlere rundt i verden, eller sælge dem på ebay, jameslist.com osv. Jeg er udmærket klar over at det kræver nogle penge at gøre godt med, men det er mere ideen jeg kunne tænke mig at få lidt respons på.

Til dagligt lever jeg af at sælge biler i en større koncern, så jeg ved godt lidt hvad det går ud på.

hvad syntes i???

Her er lige et link jeg fandt:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2194633/Luxury-high-performance-cars-left-abandoned-British-expats-fear-jailed-debts.html

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes umiddelbart, det lyder som en god ide - selve eksekveringen er dog nok den store hurdleSmile

Måske skal den researches lidt mere? Såsom, når så bilerne bliver solgt pt. af Politiet dernede, hvem er så køberne (dine konkurrenter?) og hvor meget sælges de for? Hvad med juraen, hæfter man pludselig for gæld i bilerne, etc.? Og hvordan er eksportreglerne for Dubai?

Men kan du komme først og skaffe den nødvendige kapital, kunne det da blive spændende! 

Fra Jyllinge
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo da,idéen lyder da utrolig spændende. Men som ovenfor nævnt, så kræver det helt klart, at man sætter sig ekstremt godt ind i tingene (særligt juraen).

Dernæst skal man jo nok også lige sørge for at få kigget bilerne særdeles grundigt igennem. Jeg forestiller mig at lak, motorer, mekaniske og/eller elektroniske dele kan have taget slemt skade ved at stå i en støvfyldt ørkenstat i guderne må vide hvor lang tid?!

Men hvis alt er på sin plads, så er de ganske givet til at købe for en særdeles fordelagitg penge, og det ville jeg da umiddelbart mene kunne blive en rimelig givtig forretning!

Hvis jeg selv havde flere penge, end dem jeg p.t. har kastet i mit eget projekt, så ville jeg gerne have forfulgt idéen lidt mere med dig  ;o)

Fra århus
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret toeger.noergaard!

Jeg tænker også at der kunne være en masse jura i det, bestemt! Ideen faldte mig bare lige ind, og så ville jeg da enormt gerne have noget respons på den. Det skal selvfølgelig tænkes ekstremt godt igennem, men jeg tænkte bare at der kunne være en mulighed i det.

Fra århus
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

JA, bilerne skal helt klart kigges godt efter! men jeg er helt sikker på at man kunne finde nogle rigtige spændende biler dernede.

Man behøver jo ikke at starte med at hente 20 biler til x antal rigtigt mange penge- man kunne jo starte på forsøgsbasis.

Tak for svar!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tænker lidt at biler fra dubai som regel ligger et godt stykke over hvad danskerne normalt kører i - så med afgift på disse biler er de nok ikke attrasktive, sådan som jeg ser det er folk ikke i købemode og når de så alligevel køber en bil er det de små populære biler 

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra århus
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Shopbase:

Som jeg skriver, er det ikke hensigten på nogen måder at sælge dem i Danmark. Det ville der, som du selv siger ikke være nogen ide i.

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en nævnte her i tråden så har disse biler ligget ude i ørken og har været blæst til med sand, hvor jeg selv har set en del billeder

Det gør sku ondt at se sådan nogle biler, for en som mig der er biltosset og brænder for det

Men tilbage til sagen...Hvis du vil have fat i disse biler så skal de være meget billige så der er råd til at sætte dem i stand så de fremgå i perfekt stand

En anden ting er at disse biler vil være billigere i forhold til en der ikke har været udsat for sand og en større istandsættelse, hvilket købere måske vil være mistænkelige over for hvorfor en eksklusiv bil er så billig i forhold til markedet

Blot et lille indput og held og lykke med projektet  :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv skriver er det nok vigtigt at afprøve det i mindre skala først, før du binder kapital for alvor;-)

Jeg tænker, at du måske kunne lave et lille "skrivebords-rollespil", hvor du gennemgår alle trin i processen som tæt på virkeligheden som muligt (uden selvfølgelig at købe:-))

1) Find et konkret køretøj til salg

2) Find en synsmand/mekaniker der kan kontrollere standen på bilen

3) Find et værksted der kan udbedre skaderne

4) Lav en oversigt over eksportdokumenter og nødvendige papirer på bilen. Skal der bruges advokathjælp, etc.

6) Find et logistikfirma der kan transportere din bil til f.eks. UK.

7) Lav en føler på hvor meget du kan få ved salg på E-bay og beregn mark-up.

For hvert trin kan du forhåbentlig anslå omkostninger og gætte på eget tidsbrug. Så har du måske en ide om, hvor meget det vil koste og hvor rentabelt det vil være at komme igang.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis bilerne er af værdi, så kan de givetvis sælges med stor profit i Sydafrika :-)  

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)