|
Hej Jeg har et enkeltmandsfirma, der skal bruge en ny computer. I øjeblikket er jeg på ferie i USA, og det er væsentligt billigere at købe computeren herovre. Mit spørgsmål er derfor: |
Det er vel lidt bøvlet. Man skal være importør registreret for at købe varer uden for EU med videresalg for øje, men jeg MENER ikke man skal hvis det er til eget brug i virksomheden - andre må melde ind hvis det mod forventning er galt
Momsen håndteres som sådan (klip fra startvækst):
Køber du varer fra lande uden for EU, skal du beregne en såkaldt importmoms på 25 % af toldværdien tillagt forsendelses- og forsikringsomkostninger. Hvis varerne er købt til virksomhedens egen brug, kan du trække importmomsen fra ligesom momsen på varer, du køber af en dansk virksomhed.
Du skal medtage importmomsen i momsangivelsen.
Du skal gerne ha en kvittering på at det er din virksomhed der køber computeren, for du skal gennem rød kanal i tolden - og om du der selv bare kan få den igennem eller om du skal lægge told og moms - (sidstnævnte kan så som du kan se ovenover modregnes) ved jeg ikke rent praktisk.
Tænk også på garanti og ting der kan drille - og på at tastaturet ikke i standard vil ha æ,ø og å. Under udsalget herhjemme er computere altså ikke ret dyre
vh
Bliv gratis medlem