Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms/profit -> Skåret heeeeeelt ud i pap

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle og glædelig jul.

Jeg bliver simpelthen nød til at få dette ud af hovedet. Jeg vil gerne importerer varer fra Tyskland og når det er indenfor EU, så bliver jeg momsfritaget, når jeg har et godkendt dansk momsnummer. Så langt så godt!

Eksempel:
Jeg køber en vare momsfrit i tyskland hos min leverandør til 1000 kr. Da jeg gerne vil have et profit på 30% af indkøbsprisen, så ganger jeg de 1.000 med 1.3. Prisen er nu: 1.300 kr. Nu vil jeg sælge varen til slutbrugeren og kommer derfor 25% salgsmoms oveni beløbet. Prisen for slutbrugeren er derfor: 1.300 * 1,25 = *1,25 = 1.625 kr - salgsmoms derfor: 1625-1300 = 325 kr.

Når nu jeg importerer og IKKE får noget købs moms, vil det så sige i det givne eksempel, at jeg skal indbetale: 325 kr i salgsmoms til SKAT, men jeg tjener kun 300 kr i profit ergo er det ikke rentabelt?

Er der en som kan skære det helt ud i pap - jeg har fået den forståelse af, når man importerer, så er det uden moms, og så det jeg skal indbetale til skat er ren salgsmoms....

er det rigtigt?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 17:56

Hej :)

Indkøb: 1000kr ekskl. Moms
Salg: 1625kr inkl. Moms

Moms til indberetning: 325kr
Profit: 300kr før skat

Du tjener i og for sig 625kr, hvor de 325kr af dem som du skriver er købsmoms, som skal betales tilbage. Det efterlader jo 300kr til dig i profit før skat. Der er selvfølgelig ikke taget højde for andre omkostninger du må have :)

Jeg håber det hjalp lidt?:)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 6. Sep 09
Skrevet kl. 18:00

GAAABBB!!!!

Ja salgsmomsen skal jeg jo ikke minusse hahahah det er slutbrugeren der betaler den.

Hvorfor kunne jeg ikke lige se det? WAAUUUU

Tak for hjælpen

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 18:04
Hej Martin,

Det er korrekt, at når du importerer, så har du ikke nogen købsmoms at trække fra, men hvordan regner du ud at det ikke er rentabelt?

Du betaler 1000 og sælger for 1625, hvoraf SKAT stjæler 325 fra dig. Så har du stadig dine 30% eller 300 kr. i overskud.

Det er da et plus regnestykke. Om end ikke det bedste, men stadig plus :)

Håber at det hjalp.

/K

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 6. Sep 09
Skrevet kl. 18:11

jeg ved ikke lige hvorfor skattefar skulle betales ud af min profit.....HAHAHAH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Moms har ikke en fut med din profit at gøre. den er indtægter minus udgifter begge uden moms - 

Har du salgsmoms - så betaler din slutbruger den, men lad i det hele taget være med at blande moms ind i din profit, for den har intet med det at gøre i dit regnskab til skat eller andre heller

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)