Fantastisk indlæg og ikke mindst råd Ann. Jeg tror at rigtig mange iværksættere skal tvangslukkes før de erkender et nederlag, i stedet for selv at træffe beslutningen tidligere. |
Kristoffer,
Jeg forstår godt at du måske ikke kan følge mig.
Råd om 'luk lortet' var virkelig velment - og ud fra vedkommendes synsvinkel (og måske også ben hård fornuft, så ville det måske også være den bedste løsning - for rigtig mange andre)
Hvorfor jeg alligevel tager det som det bedste råd som jeg kunne bruge - det er så det tricky ved det.
For jeg kunne virkelig godt bruge det konstruktivt - bare ikke som afsenderen kunne have forventet - at jeg fulgte rådet om at lukkede ned, opgive, og gøre andet.
Jeg brugte det i stedet for endnu engang at gøre status over min situation, og spørge mig selv, hvorfor jeg for 4. år kæmper og bliver ved med at kæmpe for noget der kan virke håbløst for andre. Og jeg fandt ud af, at så længe jeg selv oprigtigt kan tro på, at jeg kan vende krise til succes, så vil det være en falliterklæring (FOR MIG) at give op, og uanset hvad andre kloge hoveder (banker inclusive) synes at mene.
Jeg har været selvstændig hele mit liv, og har oplevet og levet fint med både store opture som nedture med ophøjet ro.
og troen på at jeg også kan klare mig det i gennem de sidste 4 år, og komme op igen som en korkprop i vandet - den har heldigvis aldrig svigtet mig.
Jeg var lige ved at miste den - men rådet 'luk lortet' fik bare vækket min kamp ånd endnu mere.
Derfor blev det reelt mit bedste 'råd'.
vh
ann