Nu er det ved at være tid til ande og flæskesteg og masser af god hygge.
Jeg vil starte en ny affiliatehjemmeside, men synes ikke det er så spændende med alle de bsnner reklamer. Så derfor tænkte jeg om der er nogen af jer, der ved, om man må bruge billeder fra webshoppens sider og tilknytte affiliate linket til det?
Så hvis jeg evt driver siden som en blog og viser billederne fra mine partneres sider, er det ok? Synes det er svært at sælge på de reklamer der bliver stillet til rådighed og de virker også for meget som netop reklamer i stedet for noget der bliver skrevet om.
Håber at der er nogle der ved det og vil hjælpe med et svar.
Jeg vil ønske jer alle en dejlig jul og rigtigt godt nytår.
Som udgangspunkt skriver annoncøren de ting, du IKKE må. Det kunne f.eks. være "Google Adwords IKKE tilladt" og hvad ved jeg. Så hvis der intet står omkring produktbillederne, så bare giv den gas. Hvis du alligevel er den påpasselige type, der lige skal dobbelttjekke - så kontakt eventuelt annoncøren og spørg, om det er o.k. :-).
Spørg forhandleren om lov først, eller spørg producenten. Store producenter har som regel en pressesektion på deres hjemmeside, hvor man frit kan hente produktbilleder.
Hvis du bare henter billeder fra en webshop, risikerer du at skulle betale erstatning for uretmæssigt brug - også selvom du samarbejder med webshoppen via affiliate.
Helt ærligt, jeg forstår ikke de her indlæg. Hvordan i al <biiip> kan det nogensinde give mening at stille den slags spørgsmål på et random debat forum frem for simpelthen at spørge din affiliatepartner/broker??
Det samme gælder for folk der ber om support til deres webhotel og hvad der nu ellers er af underlige spørgsmål hvor folk går på amino istedet for at gå den mest åbenlyse vej først.
@Mikkel - I see your point. Dog vil jeg personligt mene, at vi bare skal være glade for, at så mange føler sig trygge omkring Amino og føler, at det er et godt sted at få råd og hjælp. Jeg kan som sagt sagtens følge dig, men når det så er sagt - hvis du virkelig har det så hårdt med at se indlæg på dette, så er der så sandelig, heldigvis, ingen som tvinger dig til at se på dem ;-).
hvis du virkelig har det så hårdt med at se indlæg på dette
Går ud fra du mener "som dette" og ja, hvis jeg havde det hårdt med det gik jeg godtnok i små sko. Heldigvis skrev jeg kun at jeg undredes ... og det gør jeg stadig, jeg betaler for support flere forskellige steder, det betyder at jeg har en professionel at ringe til når jeg har et spørgsmål ... På samme måde betaler du for dit webhotel, og dermed har du betalt for at få hjælp ... hvorfor så prøve lykken her i det hele taget?
Jeg forstår det ikke ... men jeg er jo også gammel og konservativ :)
Mener ikke det kan sammenlignes med support til webhotel.
Spørgeren vil vel egentlig bare vide, om det at han er affiliate for et site, samtidig medfører at han frit må bruge materiale fra sitet. - Svaret hertil må være, at det kan han ikke regne med, der er ikke anden vej end at spørge i hvert enkelt tilfælde.
Forstår godt undren har også selv tænkt tanken, der kommer spørgsmål hvor man tænker, kontakt dog din revisor, webudvikler, samarbejdspartner, skat, kommunen mv.
De ved det 100% sikkert og er der til det samme.
Ved ikke hvorfor dette behov er der, det går nok det hele men der kommer virkelig nogen vil ikke sige dumme, men underlige spørgsmål.