Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsgiverbetalt mobil, beskatning af medarbejders andel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Svært at forfatte en kort og præcis overskrift der beskriver mit spørgsmål :-)

På min arbejdsplads kan man enten vælge standard telefonen, eller med et ekstra nettolønstræk en iphone.

Men når man beskattes af fri telefon, må det så ikke laves som et bruttolønstræk?

Karditech driver affiliate hjemmesider omkring om bl.a. billigt bredbånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til du beskattes af fri telefon er at arbejdsgiveren stiller telefon gratis til rådighed. Personalegoder som udelukkende eller overvejende omfatter private formål er ikke omfattet af bruttoløns ordninger, den der er klart, så jeg vil mene det er helt korrekt, at forskel i udgiften for arbejdgiveren ved at vælge iphone af rent private årsager, skal betales af nettolønnen.

Vent dog på de store eksperter

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med på grundlaget for beskatningen...

Telefonen er stillet til rådighed til arbejdsbrug, men da jeg også må bruge den privat har den i samme omgang erstattet min private telefon, hvorfor jeg selvfølgelig skal beskattes.

Det er stadig fri mulighed for at lave fleksible lønpakker hvor man går ned i bruttoløn. Men kan godt være at forskellen her er, at man ikke går ned i løn over en periode, men det derimod er et enkeltstående beløb? :

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=5190&vId=0

Karditech driver affiliate hjemmesider omkring om bl.a. billigt bredbånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror som nævnt, at det, at I vil upgrade til en dyrere telefon ikke giver fradrag i en bruttolønsordning - som mange andre ting kan, men her er det klart at det er rent personligt i ønsker en upgrade, og man kan ikke erstatte løn med ting - og derved spare skat - sådan tror jeg skat ser det

Derudover er det ret, at det skal ske ved en regulær nedsættelse af lønnen over en hel periode, normalt 12 mdr, men som jeg læser spørgsmålet, er det snarere en erstatning af noget rent privat - som udløser skat eller træk i netto - end noget der kan omfattes af bruttolønsordninger - helt enkelt fordi - ja i får en telefon og det er OK og udløser ikke lønnedgang men "multimedie/tlf skat" - men så JA I vil privat ha en dyrere telefon og det er i nettolønnen TROR jeg. Det er lidt som at ville trække en privat lænestol eller nyt læderrat til bilen fra i bruttoløn - den ville ikke fungere.

Der skal være et arbejdsmæssigt behov for at bruttoløns nedgang kan bruges, og det mener jeg ikke der er, når arbejdsgiver stiller telefon til rådighed og den dækker arbejdsbehovet - og i vil ha mere privat. Se også: http://www.business.dk/skat/skat-strammer-grebet-om-pc-koeb-via-bruttoloen 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)