Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg bruge et navn ?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror nu ikke, at du ville have fået de store problemer, hvis du kaldt pakken "Sex and the City".

Der var en kendt sag for nogle år siden, hvor Monrad og Rislund brugte Carlsbergs font til deres LP-cover på "Øl er gud" fra 1986. Carlsberg anlagde sag ved fogderetten, men tabte med den begrundelse at forbrugerne sagtens kunne gennemskue, at det ikke var en Carlsberg de købte, når de smed pladen ned i indkøbskurven.

Man har generelt svært ved at få ophavsret til almindelige ord og vendinger. Og hvis det lykkes er det ofte i relation til et meget specifikt område. Det var således noget af et scoop, da støvsugerkoncernen Dyson i England fik Trade Mark på ordet/vendingen "The Ball", da de sidste år lancerede modellen DC15, der "balancere" på en bold. Dysons The BallÔ er således kun opavsrettighedsbeskyttet, når det gælder støvsugere.

Så Mixmeister dine kunder ville nok vide, at det ikke var TV-serien de købte, hvis du havde kaldt pakken "Sex and the City" - Men jeg er ikke jurist, så måske tager jeg fejl

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter markedsføringsloven §5 Forretningskendetegn, må man ikke benytte forretningskendetegn og lignedende der ikke tilkommer en eller benytte egne kendetegn på en måde, der er egnet til at fremkalde forveksling med andre.

 

Så derfor hvis du vil følge god markedsførings skik skal du finde et navn der ikke får dig til at tænke på Sex and the City ...

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe snedig markedsføring!

 

Godt gået.

 

 

/Peter Juhl

Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Gå i Aldi...så skal I se "forvekslende markedsføring" så det batter :-)
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)