Jeg har et simpelt spørgsmål, som jeg håber en herinde kan være mig behjælpelig med da jeg ikke er så stærk i skat, moms mm.
Jeg er bosat i DK og har lavet noget konsulentarbejde for en dansk virksomhed der har en række konsulent opgaver i Australien. Selve afregningen for opgaverne har derfor foregået mellem den danske og australske virksomhed, og jeg skal nu sende den danske virksomhed en faktura for det konsulentarbejde jeg har hjulpet dem med (da jeg ikke er ansat i virksomheden). Jeg er lønmodtager, så denne indtægt vil være B-skat for mig. Beløbet er under 50.000, så så vidt jeg har læst mig frem til skal jeg ikke moms-registreres, men hvordan fungerer det i praksis med moms? Skal jeg inkludere det i min faktura eller?
Hvis du ikke er momsregistreret skal du ikke opkræve moms på din faktura. Du skriver således en momsfri faktura hvor du angiver dit CPR nummer i stedet for CVR og angiver indkomsten som B-indkomst på din selvangivelse.