Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på vare fra EU

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer

Hvordan skal jeg afregne moms på vare jeg har købt i UK? Fx varen koster 800kr + 200kr i fragt = 1000, jeg sælger nu min vare i Danmark til 1500 kr.. Mit spørgsmål er nu, jeg har vil betalt engelsk moms af de 1000kr som varen og fragten kostede, eller skal der betales moms engang til af samtlige 1500kr?

Mvh

Jacob
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har købt som firma har du vel ikke betalt moms af varen fra UK, og hvad moms på fragten angår vil det frem gå klart af fragtregningen om den er med dansk moms eller ikke med moms.

Du skal beregne erhvervelsesmoms af købet http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu og da den er på begge sider i salgs og købsmoms som du ser i linket, koster den ikke og giver heller ikke penge ind, det er ren statistik

Når du sælger den i Danmark til 1500 skal du da lægge helt almindelig moms på varen og indberette den som salgsmoms. Det normale i dit fald vil være erhvervelsesmoms ender i 0 og sælger du den for 1500 INKL: moms udgør momsen 300 kr som er din salgs moms - og sælger du for 1500 EKSL moms bliver momsen 375 kr som du indberetter

generelt ved køb i EU vil du ikke ha nogen moms at trække fra men moms på hele salget

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)